Pulut ikan kering

Sarapan pagi saya hari ni. Pulut ikan kering dengan kelapa parut. Sedapnya bila makan beramai-ramai dengan kawan. Dah lama saya  tak makan pulut yang macam ni. 

Ambil sudu sebab mulanya nak makan dengan sudu. Lepas tu kena perli dengan kawan, katanya makan ala kampung dengan sudu taklah terasa feel kampungnya. Jadi, saya pun makanlah dengan sudu. Betul juga. Tak pula fikir tadi. 

Alhamdulillah... sedap. Hari Rabu yang memenatkan ni bermula dengan makanan sedap, ini dah dikira ok.. syukur. 


Comments

  1. akakpn lama daa tak makan pulut bersama ikan masin & nyiur.. sedap.. (menu ntuk pagi sok, ngeeeeeeeee..)

    ReplyDelete
  2. Ya Alalh... sedap sungguh ni kak.. setakat ni yang saya makan, mmg yg kat trg gak yg paling sedap.. agaknya mmg saya org trg kan, so, dah biasa dgn pulut trg.., adehhhh dan2 rasa nak makan

    ReplyDelete
  3. UNTUK KAMU , TQ http://kesumaangsana.blogspot.com/2014/02/gamaknyer-blogger-lelaki-tak-minat-baca.html

    ReplyDelete
  4. Ya Allah,.. sedapnya.. lama tak makan.. rasa nak g beli pulut gak laa nanti... walupon saya kalau mkan pulut..mulalah angin mai..ehe.. ialah sbb dh kertu...hiihih

    ReplyDelete
  5. Hai sedapnya sarapan pagi ni! Saya ni telan air liur ajelah. Rushing ke pejabat sebab terlambat keluar rumah, tak sempat nak beli sarapan. Selamat menempuh hari Rabu yang memenatkan ni ya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. menantu mami ni pun suka makan pulut ikan kering ya?

      Delete
    2. Lama dah tak pekena pulut, AN. Sekarang ni nama daily food pun boleh tergeliat lidah saya nak menyebutnya ya! Lepas 21hb baru saya 'bantai' makanan Melayu semula :)

      Delete
  6. aduhaii rindunya nak makan ni...yummy

    ReplyDelete
  7. nasib baik saya baru few days ago makan pulut ngan ikan rebus goreng. hehehe kalau tak mesti dah terliur lagi lagi ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ops.. bahaya ni ... ibu mengandung mudah terliur.. ampun

      Delete
  8. waaa rindunya rabu bersama korang.. p mkn kat mana ni

    ReplyDelete
  9. akak pulak buat saya teringin. waduh waduh..
    tapi stok pulut dah xda. tunggu cik abe blk la. hihi.

    so, akak makan dgn tangan la kan. akak tersalah taip tu cer baca balk.

    mai la kg baru kak.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..salah taip la.. kalut pagi tadi, taip cepat2 lepas breakfast. Mujur ada yg perasan.

      Buat sdiri boleh makan banyak..bestnya

      Delete
  10. Seumur hidup tak pernah makan.....sedap ke AN? Nak cuba buatlah.... Tapi sure tak sama dengan kedai yek

    ReplyDelete
  11. betul2 aisy...kurang nikmat makan ngan sudu heheeh...kene pakai tangan baru sedap tu meletop2 gitu ekekekekeek

    tgk menu ni teringat kawan lieya kat opis nie...die mmg obses ngan pulut...pantang nampak pulut lah pendek kata....lagi2 kalo ade pulut ngan ikan masin gini....fuh mcm makan nasi dibuatnye....lieya naik takut tgk die makan....

    ReplyDelete
  12. yg ini feveret adik & en hubby hehehe

    ReplyDelete
  13. sy tak pernah cuba..sedap ekk makan dengan ikan kering.setau sy org klantan mmg suka bfast macam ni... sy ni org kmpung tp tekak tak berpa kmpg sgt.hehe

    ReplyDelete
  14. hurmm..sy xpndi mkn ni..ntah knp xtau..

    ReplyDelete
  15. Wahhhh sedapnya..Peberet akak jugak ni...l

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Moga membantu orang yang ada masalah cap jari

Beli dengan foodpanda tapi makanan tak sampai?

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?