Sekadar meluah
Tadi kami ke Shah Alam, ada urusan di pejabat kerajaan. Kecewa betul. Nak salahkan siapa pun rasanya tak boleh. Masing-masing mengambil kesempatan pada masa cuti ni nak selesaikan urusan yang berkenaan. Orang lain ada hal, kita pun ada hal, jadi bab kesesakan ni saya faham dan boleh terima lagi.
Tapi, staf yang berkenaan bukankah sepatutnya lebih memahami keadaan ini? Kenapa tak disediakan lebih kaunter untuk melayan pelanggan yang beratur sehingga ke koridor? Kenapa daripada 8 kaunter, cuma empat sahaja yang dibuka, sedangkan tahu pelanggan yang sedang menunggu macam sardin? Kesian bagi pelanggan di usia emas atau yang ada anak-anak kecil seperti saya ni, terpaksa juga berhimpit dengan pelanggan lain yang ada.
Akhirnya saya balik tanpa siap urusan yang sepatutnya. Apa nak buat? Kedua Ahmad ni dah mula mengamuk kegelisahan dihimpit tidak selesa. Lain kalilah nampaknya.
Kerusi pun patah tak berganti... sedih!
Nak buat camana kan AN..tapi kena jugak pegi lagi..kalau tak urusan kita lak yang tak selesai
ReplyDeletebukan nak salahkan agensi kerajaan ke apa,tapi memang selalu macam ni pun kan!entahlah..
ReplyDeleteAisy saya pun dah buat aduan dkt KPM ttg situasi saya tadi , sgt2 stress last2 sy malas dah nk merayu bagai , tunggu tel tak berangkat , bila dpt ckp dpt lak feedback yg mengecewakan .. Mcm mana la nk maju kan kalau hal mcm ni pun masih jadi
ReplyDeletepergi mana yang sadis sgt tu
ReplyDeleteSituasi biasa di M'sia ... Part kerusi tu pun boleh buat tak nampak jer... Agak bahaya kalau ada yg x perasan
ReplyDeletegomen opis memang gini. da tau ramai org, sedia kan la kaunter yg buka lebih byk. semua dpt servis yg saksama... yg bekerja pun dpt pahala :-)
ReplyDeletesapa tak merunggut kalau keadaan mcm tu...kan ke baik kalau serives dipertingkatkan..mereka jugak yg dapat pujian..
ReplyDeletebuat x nampak kot
ReplyDeletealahai. sedey kan
Itulah dia. Agak2 rs lack of staff, jgn membzr duit bina kaunter byk2. Then yg bukaknya separuh dr kaunter yg ada. Menyusahkan org.
ReplyDeleteHal2 mcm ni, terpaksalah dtg sebelum pukul 7 cikgu. Congoklah kat situ sbb sistem gomen kite ni tak bape nak efisien.
Saya dah terbiasa sangat situasi macam ni. Kadang-kadang rasa macam nak pergi perang Sabil aje. Sakit jiwa. Kalau crowded dan servis dimulai dengan senyuman dan kata-kata manis, hati kita pun terubat juga walau kena menunggu lama. Ini tidak. Jangan haraplah nak bersopan-sopan. Sebab itu pelanggan pun kadang-kadang cepat naik angin.
ReplyDeletesituasi macam ni dh jadi perkara biasa. mmg sakit hati plus geram..tp takde gak tindakan yg diambil, kita yg ada urusan nak tak nak kena gak la harungi semua ni..sakit jiwa je..:)
ReplyDeletekalu kerajaan mcm ni la kan...hehehe, akak pun keje kerajaan gak
ReplyDelete