belajar last minutes..

Lega arini dah berakhir...esok budak-budak akan mula peperiksaan akhir tahun. Minggu-minggu terakhir sebelum peperiksaan akhir tahun ni sememangnya detik yang mencemaskan para guru. Ape tidaknya, kerja-kerja pentadbiran berlambak-lambak yang kena disiapkan sebelum murid-murid bercuti. Cikgu tengah sibuk ni, murid-murid pun ape lagi, tumpang sibuk jugak lah..

Tumpang sibuk di sekolah menengah ni macam ni tau..Diorang ni sibuk mengekor, mengikut dan macam-macam yang seumpama maksudnya dengan cikgu diorang...mengikut ni dengan tujuan nak tanya ape yang nak masuk dalam peperiksaan nati. Pastu ada gak yang baru nak terhegeh-hegeh nak tanya smula tajuk-tajuk yang cikgu pernah ajar.. Ada sesetengah tu, macam sepanjang tahun tak pernah belajar ape-ape, semua nak ditanyanya...geram betulllll la...abis, selama ni, cikgu tak mengajar korang ker?? tidur ke masa cikgu mengajar?

Yang cikgu jerit-jerit kat kelas perabis air liur tu ape?...fotocopy pelbagai bahan lagi, buku kerja yang dah lunyai tu sebab dibaling-baling ker, yang cikgu berleter kalau korang tak siap kerja sekolah tu nape? esh, tak faham tul lah korang ni...

lagi, kalau belajar last minutes ni ape lah sangat hasilnya.. tapi ape pun sebagai guru, tetap aku doakan semua anak murid yang akan mula menduduki peperiksaan akhir mulai esok supaya selamat berjaya...buat yang terbaik ya...

Comments

Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Cara daftar kad Touch N Go

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1