Geram tukar simpati

Hai, bersiaran masih lagi dari rumah lama..InsyaAllah esok akan hangkut barang-barang masuk rumah baru... tadi, cuma sempat bersihkan bahagian atas dan cat je..tu pun dah penat terasa.. balik awal sikit daripada suami tadi pun, bukan sempat rehat.. Sambung lak kemaskan barang-barang masuk kotak lak...

Eh, citer lain lak..citer geram sepatutnya.. Tadi, bila sampai di rumah baru, tengok-tengok air di singki dapur tak ada.. Pelik lah jugak..Rupanya tak bukak paip utama yang berdekatan. Bila bukak, tau ape jadi?

Air melimpah-limpah keluar dari dinding berdekatan paip utama...Naik angin la, ape lagi? Duit bagi dah, keje orang renovate ni tak elok lak.....Geram tul... Bila diorang datang, bawa khabar sedih lak.. Rupanya projek diorang di Klang, pagi tadi dlm kul 8 ada kes kematian... Pekerja diorang meninggal semasa angkat tong oksigen seberat 50kg, benda tu terjatuh atas tulang belakang dia, terus meninggal di tempat kejadian...Innalillah...

dengar citer tu, terus tak buat muka lagi...Buat la pelan-pelan ye, yang penting selamat...Harap jangan la ada kes macam tu semasa buat kerja di rumah saya ye... takut tul kalau kejadian gitu berlaku di tempat kita....

Comments

  1. kesian pekerja tu.. ajal dah sampai kan..

    ReplyDelete
  2. tu lah... maut tak siapa yang tahu bila...nasib kita nanti mcm mana lah?

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts