dugaan tu buat kita berfikir

Assalamualaikum....
Terpanggil di awal pagi ni nak menulis tentang kisah dugaan. Saya menulis ni berdasarkan pengalaman harian. Kalau anda merasakan hidup anda ada banyak cabaran, jangan cepat bersedih. Jangan jugak mengeluh. Mengeluh bukan dapat menyelesaikan apa jua masalah kita.

Saya juga sering kali dilanda masalah. Banyak perkara yang bila difikirkan, amat menyerabutkan fikiran. Kadang-kadang sehingga menangis di sejadah, memohon ketenangan hati daripada Illahi. Memanglah jahil hambaMu ini Ya Allah, ketika dilanda masalah aku bersujud memohon pertolonganMu. Tapi, aku juga bersyukur, aku diberikan hidayahMu, aku mengingatiMu dengan caraku..

Seperti saya, marilah kita berfikiran positif..Jangan panjangkan sesuatu yang tak menggembirakan kita..Banyak lagi hal lain yang menceriakan serta boleh mengalih perhatian kita.. Hargailah orang di sekeliling anda...jangan lupa berdoa selalu...

Comments

  1. betul...dugaan boleh memtangkan hidup kita kan....

    ReplyDelete
  2. btul..xyah nak pk ke blkg..dugaan tu dtg n pergi..so..jgn pk susah2..pk bnde yg mnyenangkn dri..

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Moga membantu orang yang ada masalah cap jari

Beli dengan foodpanda tapi makanan tak sampai?

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?