Impian tak kesampaian

gambar pinjam dari blog : Dapur tanpa sempadan
Berkenan betul tgk bubur pulut hitam di blog Cik Mat semalam.. Nampak menyelerakan betul sampai terus saya intai stok beras pulut hitam ada tak. Ada...... Seronoklah apa lagi, mula pasang angan-angan nak masak pulut hitam tu esok ( pagi ni). Dah siap rendam pun semalam sebelum masuk tidur. Kononnya supaya hari ni tak perlu masak lama.

Hari ni lak tetiba teringat nak telefon mak sebelum rebus pulut hitam. Tapi telefon tak berjawab, lalu cuba lak saya menelefon kak ngah. Akak tu cakap apa tadi, " tak payah makan dulu la. Tunggu lama sikit, pulut ni boleh buat sakit urat nanti."

Adoi, tutup cerita, buang ajelah pulut hitam yang dah direndam tu.. Mujur tanya dulu sebelum buat, taklah penat saya buatnya.. Korang pun ada tak elakkan makan pulut dalam masa lepas bersalin ?

Comments

  1. ooo ye ke pantang mkn pulut ye.. akak bedal jer.. tp tu yg perut x surut2 sbb x pantang langsung kot..

    ReplyDelete
  2. akak mmg pantang la..walapon berpantang dgn kakak makan kena jaga,makan yg rebus2 je sampai lepas pantang

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah kan, jg badan kita skrg, dh tua xsakit org cakap.

      Delete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1