Dah lama berkenan

Dah lama saya berkenan nak buat, bila tengok entry blog Okje... rasanya musim Syawal hari tu lagi... hari ni baru berkesempatan nak buat ketupat goreng pedas ni.. 

                                  
Sambil buat kerja pagi tadi, saya rebuskan baki ketupat mini yang ada kat dapur. Dah rancang dari semalam lagi nak buat ketupat ni. Biasalah kalau saya masuk dapur, masak versi saya. Letak ayam sikit, lobak merah dan suhun je.. haha... suhun tu nampak melekat je antara satu sama lain, tak pelah ye...masak belasah je, kan okje? 

Bawa ke sekolah dan makan ramai-ramai dengan kawan, seronok ni. Entah sedap ke tidak ni bila diorang makan nanti..Kalau tak berapa sedap pun rasanya pasti habis...
   

Comments

  1. Wah nmpk sedap. Masak versi sendiri ni bagus. Boleh ikut selera kita sendiri

    ReplyDelete
  2. Oh..kalau saya biasa buat lontong goreng..Tapi ketupat pedas ni pun mesti sedap kan..

    ReplyDelete
  3. xpnh dgr plak..hihi..cm sdap je..

    ReplyDelete
  4. Duk nampak ketupat suhun ni, teringat kat lontong pulak. Dah lama jugak I berkenan dengna lontong tapi tak pernah buat sendiri. Hmm hmmmm......

    ReplyDelete
  5. Hehe.....laku jugak resepi okje yeh AN...
    Ini bukan ketupat lebih, ini purposely nk goreng, sure sedap AN.....lagi lagi bawak sekolah, sure habis punya!

    ReplyDelete
  6. Bab suhun melekat tu kadang tu okje jadi jugak AN, kena toskan dulu baru masukkan sikit sikit kot!

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1