Tak baik gelakkan suami sendiri

Kak Mirror pernah kata yang tak baik kita mengumpat tentang suami kita sendiri. Insaf saya bila dengar ni. Jadi, kena tulis entry ni dengan berhati-hati supaya tak jadi macam mengumpat suami tersayang a.k.a Papa N.

Kisahnya lepas saya lega dari gastrik angin semalam, Papa N kata tak payah susah masak, dia makan apa pun tak pe. Namun, saya masakkan juga mee goreng untuk dia. Agaknya terharu ke apa, lepas tu Papa N menawarkan diri nak buat air teh.

Tak pernah dia buat teh malam-malam, selalunya suruh saya yang buat. Manja kan? Padahal malas nak buat sendiri. Saya pun iyakan sahaja. Nak juga rasa apa hasilnya.

Dari jauh saya perati. Mula-mula masak air panas. Bagus, tahu kalau buat teh lebih sedap kalau guna air panas mendidih. Puji dalam hati. Lepas tu, Papa N rendam uncang teh boh. Biasalah tu, siapa tak tahu? Lepas tu saya leka tengok tv sekejab, tonton cerita korea. Tetiba saya dengar, "Yang, mana simpan gula, tak cukup kalau letak ni".


"Kata nak buat teh tarik? Mana letak gula bang?"....

Mulalah rasa lain macam situ. Saya bingkas bangun dari sofa dan tengok apa dah jadi. Inovasi suamiku sayang, korang pernah buat tak? Ko ada?

Teh + gula + susu pekat + susu cair....

Tepuk dahi...kalau saya letak teh kosong dengan susu pekat je..itulah teh..ni macam-macam pula.. mujur gula letak sikit sahaja.. sedap rupanya walaupun dia letakkan beberapa pemanis ke dalam tu... haha... bolehla suruh buat lagi nampaknya..  saya pula minum dua cawan.. siap kena perli lagi lepas tu..

" ai, sedap sangat ke yang?" Kata abang buat pelik tadi!"

Haha...kena balik ye.... yang tak best lepas tu ialah perut kembali kembung lepas minum teh.. tapi kali ni kembung manja je... takla macam siang tadi..

Jadi, itu sahajalah...Dah abis citernya..

Comments

  1. Replies
    1. Tak manis sungguh pun....kira okla..dia dh rasa dulu

      Delete
  2. betul tu...ape2pun kite kene berhati2 kan...maruah suami dan keluarga kene jaga...thanks jugak sbb otomotik mengremind lieya jugak....

    comel plak lieya bace buat teh susu ngan gula ngan susu lagi....takpe2 percubaan yg comel tu heheeheheh....mcm lieya mmg tak reti buat air teh susu ni...teh o pandai laa, seb baik hubby pandai buat....

    hepi weekend dear...have a nice weekend....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..sama2 amik ingatan ye... ok..nice weekend to you too....

      Delete
  3. Ehem2!!. Patut la rasa mcm tersedak2 tadi, Cikgu Aiys sebut2 I rupanya.
    Ya la Aisy, mmg seram klu terngumpat somi, apatah lg klu dlm belog yg boleh dibaca oleh
    seluruh dunia....selalu klu I nak tulis apa2 ttg somi kat belog, I dah lebih dulu bg hint2 kat dia...
    "Bang... camni nt I nak bagitau kengkawan kat beloglah"
    klu dia tersengih, baru I berani tulis. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai.,,panjang umo sam ye... baru je sebut dah muncul orangnya....

      haa...ilmu sam yang baik ni dah disebarkan....bagus kan? semoga ramai ang ambil pengajaran..

      Delete
  4. Hehe...An..kadang2 OKje ada je gelakkan suami sendiri.....dengan niat menyakat bukan pun nak gelakkan betul2 hehe....Eleh dia pun kdg2 gelakkan OKje hehe..so fair and square le...
    Bab buat air tu jgn harap le hubby nak buat ....dia rela tak minum lagi ada.
    Pergh! complecatednya nak buat teh tarik yeh!
    So bila cik abe nak buat tu jangan kata jangan, silakan ajelah...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...betul2.. gelakkan manja2 boleh je... baru btambah mesra..lgi pun sape lagi kita nak sakat kan?

      Entah bila lagi orang tu nak buatkan air....

      Delete
  5. tea ala2 minum di hotel gitu, ylh siap susu cair n gula

    ReplyDelete
  6. hrmmm sweetnye korang... pandai suami ko kan, buat tanpa disuruh.. suami mithani. bagus die kan setia pun ye kt ko kan..alhamdulilah t ko dpt laki yg ringan tulang saling bantu membantu.. AMIN.. jgn jd mcm skrg suami kaki betina hahaha...

    ReplyDelete
  7. salam ukhwah, salam kenal..sudilah dtg ziarah akak ye
    btw..baik ci abangnya ye..bertuah badan

    ReplyDelete
  8. kalau teh tarik versi bradford, teh+gula+fresh milk... sedap!
    kat sini susu pekat mahal, sbb tu belajar buat teh guna fresh milk :)

    ReplyDelete
  9. hehe..pandai suami Aisy buat resepi teh tu..

    ReplyDelete
  10. Btl tu , TP sekali sekala suami yg bt mmg touching harus dipuji kan ;)

    ReplyDelete
  11. memanglah nak kasi kaw tambah susu cair tau... dah tau kembong diminumnya teh pulak... makan 'ubat' baikk punyaa... hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...sebab abe yg buat..tak sampai hati tak minumm kina oi..

      Oo..mmg ada yang buat macam tu ye... saya mana tahu... hihi...patutla suaminuat tu sedap jadinya

      Delete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts