Impian

Tak salah berimpian nak memiliki sesuatu yang mahal ataupun  yang bukan kebiasaan kita ada kan?  Macam adik L ni, semalam dia gembira sebab dapat memiliki kasut yang diingininya.

Apa yang sedikit tak sedap kita nak dengar ialah kadang-kadang ada antara orang terdekat yang pertikaikan impian kita tu. Contohnya kalau seorang nak memiliki sesuatu yang agak mahal, akan ada mulut yang berkata yang orang tu tak ukur baju di badan sendiri..memang agak susah nak puaskan hati semua orang,kan?

Bagi saya, selagi dia mampu dan dia gunakan cara yang sesuai untuk dapatkan barang atau impiannya, tak kisahlah benda tu mahal atau agak lain daripada biasa. Tak elok kita mempertikaikan impian seseorang. .Malah, sekiranya seseorang tu sanggup berjimat untuk makan atau belanja lain semata-mata untuk memenuhi impiannya yang mahal itu, itu masih lagi boleh diterima .. Asalkan dia tak menipu duit orang lain atau mencuri untuk mencapai impiannya, biarkan aje lah. Lagipun, bila seseorang ada impian, dia akan lebih bersemangat dan tabah menempuhi cabaran hidupnya..

Sebaliknya, kalau orang yang berimpian yang tinggi sehingga meminjam daripada orang lain untuk mendapatkannya ...itu yang salah.. sokong tak?


P/s : gambar adalah salah satu impian untuk tahun depan..

Comments

  1. as salam

    kadang2 bila kita share story tentang impian atau apa yang kita dapat..nanti ada orang salah tafsir melainkan org yang dah biasa sengan kita je kan :)

    gambar last tu nice..korea ea:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha, betul..
      Tu gambar nami island Korea.
      Mungkin juga ckp Tihara ni betul...org xbiasa dgn kita.

      Delete
  2. aisy nak pegi korea ye..best tu, tak salah nak ada impiankan..
    bulan depan nak tunaikan impian adam utk naik kapal terbang..in sha Allah..bila dah jadi mak ni rasa mcm kalu anak ckp tu selagi mampu nak tunaikan je..hehe( mamanya pun bole join sekaki)

    ReplyDelete
  3. ye la janji dia mampu menunaikan impian dengan cara yang dibenarkan..jangan sampai 'terseksa' hidup selepas terlaksana impian tu sudah la kan...

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Cara daftar kad Touch N Go

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1