Anak tahun naga..

Kus semangat tengok bilangan murid di setiap kelas untuk tahun depan.. Yang dah tak sampai sebulan lagi ni. Selama lima tahun yang sudah tak pernah lagi mengajar murid sampai 55 orang sekelas. Sabar ajelah...

Dugaan dan cabaran ni.. Anak-anak yang lahir pada tahun naga memang ramai biasanya kan, jadi tak hairan bilangan yang masuk ke sekolah berganda. Takkan diorang belajar di negara lain pulak, kan? Nak kecilkan ahli kelas, jumlah cikgu pulak yang tak cukup, jadi kena bersedialah dengan keadaan yang bakal ditempuh tak lama lagi ni..

P/s: bilangan murid ramai, persaingan pun ramailah, kan? Apalah keadaan Nazif masa masuk sekolah nanti.. Anak tahun naga juga ni..

Comments

  1. wah dikk
    55 satu kelas perhhh ! berpeluh akak dgr
    harap2 dipermudahkan .. kena banyak sabar nie ;)

    ReplyDelete
  2. Hahaha... dulu kan, MA belajar kt floating class. Seb baik kelas pertama. So xde sapa nk tuang kelas. Kalo kasi budak2 yg nakal sikit mcm mana? Kes kelas x cukup la. Menumpang sana sini. Nasib la semua jadi org :)

    ReplyDelete
  3. cabaran seorang guru,moga terus tabah mendidik anak bangsa ye
    akak pun penah terfikir,mcm mana keadaan anak2 akak satu hari nanti.
    risau juga dibuatnya

    ReplyDelete
  4. 55 orang?. Cikgu kena pakai mikrofon la jwbnya
    ataupun mulai hari ni Cikgu Aisy buat latihan vokal dgn Cikgu Safi AF. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada no fon dia tak? Haha.. Kalau berdepan budak nakal, selalunya boleh saya naik temperature... Suara mmg xleh tlg la, tp high la daripada biasa...

      Delete
  5. 55 orang...mencabar gak ni...moga semuanya dipermudahkan yer

    ReplyDelete
  6. ramainya sampai 55 org sekelas tu.
    kat taman nik ni, ade 3 buah sekolah rendah. tu pun tak cukup. so ada yg kena hantar anak ke sekolah yg jauh.. sian..

    ReplyDelete
  7. ramainya....cabaran tu ..semoga ok la hendaknya nant..huhuh

    ReplyDelete
  8. wah ramainya... sy ms sek dulu 40+ pun dh rasa ramai..

    ReplyDelete
  9. Moga dipermudahkan urusan ye..

    Ramai tu 55orang dalam 1 kelas ;D

    ReplyDelete
  10. mak aiiii ghama nyooooo....
    sekolah akak tahun 1 dah tinggal sekelas untuk tahun 2013...

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts