Hadiahnya bayi....

Tak lama lagi dah bulan Ogos, hari jadi saya. Sesaja tanya suami, "abang dah sediakan hadiah ke hari jadi ayang tahun ni?".  Senang je dia jawab, " dah, hadiah baby baru"...

Amboi-amboi, saya yang bersusah payah  dia lak cakap tu hadiah saya untuk hari jadi tahun ni.. Kononnya dapat anak kedua ni akan buat saya tambah gembira, tulah hadiah yang paling bermakna  berbanding hadiah yang dibeli...

Tak pe-tak pe, kalau betul gitu, hadiah untuk dia tahun ni pun tak ada juga.. Harijadi suami pun belum lagi... Hadiah sama lah juga, bayi baru ni.....Baru adil kan?

Sudah tentunya kehadiran bayi ni akan buat kehidupan kami lebih bermakna. Dah bertambah tanggungjawab, maknanya kena lebih matang dan sabar dalam menghadapi karenah anak-anak dan perkara sampingan. Memang tak ada hadiah lain yang lebih bermakna. Ada orang lain yang bersusah payah untuk mendapatkan zuriat tapi masih juga gagal berbuat demikian, kan? Anak-anak yang diberikan didikan yang baik ni juga InsyaAllah akan mendoakan kita kemudian hari nanti..

p/s : tetap harapkan hadiah..... beg tangan baru ke, melancong mana-mana ke, ape-ape lah ...

Comments

  1. besday akak ogos rupanya..betul hadiah paling bermkna..baby comel..insyallah..hope akak pon sihat2 je..dah nak bersalin kan?maybe suami akak nak kasi suprise nanti tu..hehe..selamat berpose nt akak ye..:)

    ReplyDelete
  2. ooo bulan dpn la bzday ek.. hihii

    tu la, kdg2 kita nak gak rs dpt adiah barang kan.. :-)

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts