cermin pilihan anda

Pernah tak korang ada masalah dengan cermin? Sebabnya ada cermin yang buat korang nampak lebih besar?

Ada lagi satu jenis cermin, iaitu jenis kacanya yang buat korang nampak lebih kurus. Lagi satu lak, cermin jujur, yang kacanya akan reflek imej yang betul je.

Masa belajar dulu, satu cermin di tangga bawah hostel sering jadi perhatian saya dan kawan-kawan, sebab imejnya akan kelihatan lebih kurus.. Untuk sekadar menatap diri, cuma sekadar suka-suka sahaja, cermin ni memang terasa bagus. Tapi dalam kehidupan, korang dan peringatan juga untuk diri saya sendiri, janganlah kita cari sahabat yang seperti cermin kurus atau cermin gemuk.

Sebaliknya carilah sahabat yang seperti cermin jujur. Dan seperti kata orang, kalau itu harapan kita, kita juga perlu berkelakuan macam itu, jadi cermin jujur.

Comments

  1. eh... sy xperasan lak ada cermin gitu.. ingat semua sama... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada... Lg2 kalau cermin yg murah, bli letak kt blk hostel, selalu imejnya tak kena ,bt nampak gemuk

      Delete
  2. ooo yeke.. sy ni tak perasan kot... hihii

    P/s : alisha dah baik sepenuhnya... yg gatal2 tu mggu lps... start hari sabtu semua dah back to normal.. :-)

    ReplyDelete
  3. bgus la macam tu... lega hati bila anak dh sihat.. nati leh tulis pgalaman baru yg alisha bt lg ..

    ReplyDelete
  4. Selalu, cermin jujur tu mahal tau sbb berkualiti tinggi.

    =p

    ReplyDelete
  5. salam..penah gak terjumpa cermin mcm tu dulu,bila tengok je muka jd kembang dr yg asal..hikhik kelakar...

    ReplyDelete
  6. eh ingat semua sama..:)

    tapi x leh tenung cermin lama-lama kan..:)

    salam kenal..:)

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1