Tok Ayah rindu Nazif

Semalam saya dapat panggilan daripada Kak Ja yang baru balik dari kampung. Katanya, Ayah asyik sebut Nazif je. Hihi... adik, Tok Ayah rindu adik ni..

Apa taknya, si kecil ni suka je kalau Tok Ayah dukung dan main dengan dia. Tok Ayah pula asyik cakap, Nazif ni tak reti kecek je, dia dah pehe benda ore oyat ke dio tu. Haa.. memang pun..

Kalau malam-malam pula, saya tutup lampu sebab nak buat Naim cepat tidur, si kecil ni mengelat tau. Abangnya elok baring sebelah saya, macam dah nak tidur, Nazif pula ambil peluang keluar dari bilik. Dia main cak cak dengan Tok Ayah. Dah Toknya letih, dia main pulak dengan abang sepupu atau Ayah Su. Habisnya pukul 12 lebih baru dia nak tidur, baru cari mama..
Tengokla apa yang diorang ni main kalau malam masa kami di kampung hari tu. Gelak ketawa pulak suara kedua-duanya cukup meriah. Macam mana Tok tak rindu korang, ai.. bila lagi kita nak balik lama ni?

Comments

  1. pandai adik ambil hati tok ayah..

    ReplyDelete
  2. alahai klu dah comel macam ni semua org rindu..pandai main cak2 ye dengan tok ayah..mana ada atok tak rindu cucu kan..:)

    ReplyDelete
  3. seronok tok dorang melayan... :)

    ReplyDelete
  4. Ala kesian kat tok ayah… dah mula rindu kat cucu2… Tahun depan la pulak balik kampung yer AN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena tunggu cuti panjang lagilah nampaknya..

      Delete
  5. hehehe budak2 kecil macam ni mmg selalu jd kesayangan kan !

    ReplyDelete
  6. wah..jadi kesayangan tok ayah yer..lepas ni mesti kena kerap balik kampung la yer..;)

    ReplyDelete
  7. maunyer tok ayahtak rindu..mesti teringat nazif dok main cak cak tu kan..

    ReplyDelete
  8. Mestilah rindu..... atok ngan cucukan...Pulak tu cucu keletah mcm Nazif...lagilah....

    ReplyDelete
  9. Cucu dengan atok nenek, memang macam nilah gayanya. Layanan first class mengalahkan anak-anak sendiri :D

    ReplyDelete
  10. hihi. bestnya jadik cucu kesayangan tok ayah ye

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts