Hakikat kehidupan

Mama sibuk nak lengkapkan buku rekod, Nazif pun menyibuk sama. Nak tak nak, kena bagi dia kertas dan pen juga. Kalau tidak, berkali-kali Nazif tarik pen dan buku mama .

Hasilnya......
Kertas penuh contengan...bagus..tahu kawasan ..
Tengok tikar... juga diconteng...tak pe, tikar tu murah je...
Yang paling tak tahan, kaki Nazif juga penuh contengan....Ai, dik, tak sakit ke?

Cepat pula dia... mama baru tulis suku je, dia pulak dah siap conteng macam-macam.

........

Nota cinta: 
# Esok hari terakhir mama ke sekolah sebelum mula sesi 2014. Terima kasih Papa N sebab jadi Mr Mama selama 5 hari ni. 

# Hari ni saya rasa geram sangat dengan diri sendiri atas kelupaan yang berlaku. Berkali-kali tanya diri, kenapa? Apa ni? Apa masalah? Mungkin juga boleh dikelaskan sebagai kesilapan .. Namun, cuba positifkan diri, anggap tiada manusia yang sempurna. Insya Allah saya akan cuba elakkan lupa lagi dan kepada sahabatku, jika terbaca ni, ampun beribu ampun. Maafkan kekilafan diriku. Esok lusa saya belanja makan ye.. 

Comments

  1. kita bkn maksum..so kesilapan dan kealpaan sering terjadi..:)

    ReplyDelete
  2. setiap yg berlaku ada sebabnya.jangan salahkan diri..in syaa allah sahabat anda akan memahami.

    ReplyDelete
  3. sabar..biasa la adaklanya kita pasti leh lupa..petua org bijak agama..rajin2 baca al quran...semoga kita terpelihara dari sikap lupa or nyanyuk..wallahua'lam. .

    ReplyDelete
  4. Kaki Nazif aje ke jadi mangsa AN?
    Kaki dia, Naim tak conteng ke?
    Yup, begitulah manusia… tak lari dari buat silap… yg penting, kita cuba perbaiki kesilapan yang kita dah buat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naim tak terlibat.. ni semua kerja si Adik je.. sebab abangnya tidur, dia mati kutu. Itu yang bertepek je dengan mama..hasilnya ini lah

      Delete
  5. hehe..dlm dok menconteng kertas,tak perasan terconteng kaki sekali..

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum... dtg di hari last 2013...
    awat yg dok ralat sgt tuu..lupa pasai pa...
    huhu mg thn depan tak lupa lg yew...
    happy new year

    ReplyDelete
  7. hepi new year... hihi, kesian dia, abis kaki tu ek..

    Boleh jenguk mama di sini.. Mamaniza.com

    ReplyDelete
  8. Kalau lupa2 ni ubtnya sng je...bca selawat sambil pgg blkg leher..insyaAllah

    ReplyDelete
  9. assalam aisy, dah hari akhir ditahun 2013...moga tahun depan lebih baik buat kita ye...
    biasa la manusia ni kdg2 terlupa,xpe kita cuba perbaiki ye...

    rajin nazif nak menulis sama ye..

    ReplyDelete
  10. haha happy dia dpt conteng sama,smp kaki adik pun diconteng..

    betul tu mana ada manusia yg tak buat silap,kawan..tolong maafkan kawanmu ini ye.hehe

    ReplyDelete
  11. nasib baik hubby akak nk jd mama sementara kan.. gudluck cikgu :)

    ReplyDelete
  12. Ada tokoh jadi boss nazif ni....suka menyain hehe...
    Eh apa yg lupa sampai mintak maaf bagai ni AN?

    ReplyDelete
  13. Wahhhh... ada x sapa2 nk blanja saya makan :p

    ReplyDelete
  14. Adatlah AN kalau mereka dah mula pegang pen dan kertas. Dalam kawasan, luar kawasan semua pun diconquer habis. Asalkan kerja kita siap, takpalah biar mereka dengan lukisan-lukisan yang tak difahami tu.

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Cara daftar kad Touch N Go

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1