Mari Naim tolong

Malam ni misi saya nak melipat kain baju yang banyak tersadai kat rumah ni. Membasuhnya rajin, tapi bab melipatnya ni memang saya kurang rajin sikit. Masa ada sikit-sikit jumlah baju tu rajin juga nak lipatnya. Tapi kalau ada hari sibuk, terlonggoklah kat situ sampai banyak jadinya.

Niat baik ni. Bertungkus lumus saya lipat tu, memandangkan perut dah kenyang makan nasi dengan rendang ayam pencen pemberian Kak Ja dan juga sayur campur. Mood eloklah tadi. Tengah melipat tu tiba-tiba Naim datang mendekati saya. 

"Mama, banyaknya kain. Mari Naim tolong. "

Haa...anak mama ni.. bukan dia tolong lipat. Dia tolong lagi selerakkan ksin yang ada, bergomol-gomol dengan kain yang ada tu. Dilarang pun dia makin galak main. Adoi, makin lambat kerja mama jadinya. Siap tunjuk peace lagi tadi bila dia perasan Mama tengah snap aksi dia tu.. mujur papa dah berjaya pujuk dia untuk main benda lain pula, bolehlah saya teruskan melipat baju-baju yang ada ni..

Ok, nak sambung misi...

Comments

  1. Bagus jugak dia tak berenang dlaam longgok tu, hahaha rajin sangat menolong nya. Kalau JJ lagi la, yg dah lipat tersusun tu, kalau time dia rajin...dia pi angkut "lipat" balik. Berderau darah mama haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha....kes lipat balik n tolong angkat tu hobi Nazif... memang dia cukup suka... tensen mama kalau dia mula buat cam tu...semalam mujur nazif tido awal...bab tu ok...selamat...

      Delete
  2. Haha....kalau okje AN.... boleh je melipat kain ni....tp nak susun kat almari yg buat sikit malas.....huhu... Anak dara yg ada tu pun....lambatnya nk buat bila disuruh...tension ...lastly buat sendiri lagi cepat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain lain kemalasan kita ye.. kalau dh siap lipat tak kisah nak masuk ke dlm almari.. ni nk lipat, mmg macam ada syaitan duk menghasut, jgn lipat..jgn jgn...haa...time melipat je mula berangan ada bibikk.. semata nk tolong ni

      Delete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts