I as a MIL

Pagi ni saya bangun dengan perasaan sakit perut. Haa.. kesan semalam ke? Tahla, nak tuduh-tuduh pun tak pasti. Mujur tak berlarutan kesannya, masuk tandas dua kali dah lega, beransur-ansur hilang rasa sakit perut tu.

Tak insaf tu, sarapan pula dengan mangga manis. MIL singgah ke rumah kami semalam, dalam perjalanan ke Melaka. Dia bagi mangga manis ni mengenangkan kedua-dua cucunya cukup suka makan mangga. Semalam diorang dah makan 5 biji. Kalau saya rajin kupas lagi, agaknya lebih yang diorang dua beradik ni boleh makan. Memang manis buahnya..

Mengenangkan ni, baik MIL saya kan? Mulalah saya terfikir, ai, kalau saya esok-esok dah dapat menantu, agaknya saya ni macam manalah ye? Masak dahla ala kadar je. Suruh menantu jelah yang masak kan? Haaa.. mengemas rumah pun tak berapa rajin, kalau saya dah berumur nanti, takkanlah anak menantu nak tengok je, tak nak tolong kemas? Menantu hantu saya tak nak.... memandangkan MIL saya jenis orang yang guna pendekatan psikologi, saya nak kena mahirkan diri dengan kemahiran ni  jugalah. Baru menantu saya tak akan tertekan.

Haa..kemain fikir ye.. dua anak lelaki ni entah bilalah nak kawin.. bergayut dengan mama je tahu.. sedih mama bila korang dah kawin nanti.....

Comments

  1. kikiki jgn tak tau lieya pun kadang2 dok berangan jugak bile mia mija dayyan dah kawin...camne laa ade menantu, ade cucu bagai heheeheheh

    hope dah okey sakit perut tu yeak....tak jalan keje kalo sakit perut nie...boleh potong mood ari ni kan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa...macam2 imaginasi kita ni.. meriahlah nati ...

      Tul..sakit mana leh fokus kerja..nati asyik berulang ke tandas je. Setakat ni ok dah..harapnya tak ada apa apa lah nanti.. thanks bertanya..

      Delete
  2. assalam AN..sama lah macam kawan diopis ni..anak dalam pantang lagi dah fikir..sedihnya la kalau anak dah kawen nanti katany

    ReplyDelete
  3. harap2 jadi mertua yg disenangi mennatu la yea nanti..:)

    ReplyDelete
  4. hihi..jauh mama nya berfikir tu..tengok anak2 membesar dulu la kan..:)

    ReplyDelete
  5. jauh beno mikirnya...tp sy pun selalu juga pk nnti bila sy jadi mertua, sy nk jd mcm mak sy

    ReplyDelete
  6. Hehehe.... kami suami isteri pun kdg ada gak Aisy berangan psl menantu2 ni semua.
    Emm.... I rasa, I ni bakal jadi mertua yg sporting kot... ahaks!. InshaaAllah.. aamiin.

    ReplyDelete
  7. hihihi, senyum panjang baca entry ni….

    ReplyDelete
  8. hahahaha hebat sgt imaginasinya tu

    ReplyDelete
  9. Jauh cik Aisy berangan kali ni, insya Allah u akan jadi MiL yang mithali jugak. Hehehe belum apa2 dah sedih anak lelaki nak kawen :p

    ReplyDelete
  10. Saya harap saya jd mertua yg disayangi dan sy hrp menantu sy syg sy mcm mak dia

    ReplyDelete
  11. Anak lelaki dua orang tu AN....hehe semoga dapat menantu yg bukan hantu hehe....
    Tulahkan.... macamana agaknya kalau kita jadi MIL nanti.... Nak jadi MIL yang akan diteladani oleh anak menantu...insyaallah....Tengok semanis kurma malam tadi tak? Pasal MIL jugak!...

    ReplyDelete
  12. Amboiiii dik...dah berangan nak dapat menantu ya..hihihi.
    pssstttt. Akak pun kadang2 berangan macam tu jugak..

    ReplyDelete
  13. Jauh tu berangan...hahaha... Kalau saya jadi MIL, tak tahulah macamana...tengoklah bila tiba masa nanti :D

    ReplyDelete
  14. jauhnyer perancangan dia.. tapi kena mula belajar skiltu dari sekarang...
    baruler senang hidup kita nanti...

    ReplyDelete
  15. anak lelaki takpe lagi..klu ank perempuan dh kawen lg sedih kot..kena utamakan suami n familinya dulu kan..harapnya kita2 ni takde la yg dpt menantu hantu.hehe

    ReplyDelete
  16. ish bertuahnya adik akak sorang ni, jgn risau le, nampak gayanya akak dulu yang bermenantu, maklum le anak2pun dah remaja.. (tp tetap kena ingat jodoh pertemuan ditanganNya..)

    ReplyDelete
  17. InsyaAllah sampai masanya nanti harap2 kita jadi MIL terbaik baut menantu kita kan ;D

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1