Yang sedang- sedang je

Menu berbuka puasa kami petang tadi cukup sederhana. Kali pertama berbuka tak makan nasi untuk tahun ni.. hihi

  
Mee goreng yang dirancang nak buat mee basah tak berapa jadi basah. Cukup sederhana, bahan pun tak banyak. Cuma isi ayam, fish cake, fish ball, sawi dan lobak merah. Mula masak pun pada pukul 7.15 pm, alhamdulillah cukup untuk santapan kami sekeluarga. Bahagian Naim saya keluarkan awal, kemudian masukkan beberapa biji cili padi ketuk untuk sedikit rasa pedas. Air pula ialah air limau kasturi, terasa segar sangat lepas minum. Memang sesuai minum air limau dengan keadaan cuaca kembali berjerebu ni, boleh kurangkan sakit tekak. 

Comments

  1. Nampak entry you ni, terus teringin pulak nak masak mee.. Aisy.
    tapi satu probemnya, kat supermarket tu kdg takde stok mee, ingat esok nak guna speghetti je la.. itu pun klu rajin.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. Kalau tak rajin takkan la masak macam2...saya skodeng tadi ada udangla daging la, eish...kalau malas macam saya ni.. Masak satu je...

      Delete
  2. tetiba rasa nak makan mee juga berbuka malam ni.. tapi awal lagi ni... masih sempat fikir nak masak apa utk berbuka.... hehehheh

    ReplyDelete
  3. sederhana tapi menyelerakan Aisy..
    menu yang anak2 saya suka ni Aisy..anak2 suka sangat makan mee tapi sayur2an ditolak tepi

    ReplyDelete
  4. Kalau masak sendiri..mmg sedap, berbanding beli2 tu...

    ReplyDelete
  5. Ni bukan mee goreng mamakkan AN....
    Dah banyak le tu isi kandung dalam tu...apa yg sikitnya hehe

    ReplyDelete
  6. nampak sedap tu..akak penah juga buat kuey teow goreng tp abg adam tu xnak makan lak,dia tetap nak makan nasi dgn ayam goreng...jadinya hari2 kena masak nasi la

    ReplyDelete
  7. Saya suka menu ringkas. Tapi, suami saya mesti makan nasi. Walaupun goreng mee, kena masak nasi juga

    ReplyDelete
  8. sedapnya,.dah bulan2 posa gini tgk gambo ain letak nip on dah kecuq air liur..dulu2 kak intan tak lalu makan mee goreng sebab rasa kapurnya..tapi bila kakak kak intan buat sekali dulu sedap bukan main..terus suka..hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts