Tumpang simpati

Peristiwa menyayat hati... ptg smlm seorg guru smk usj ____ telah kehilangan anak perempuan brusia 3thn bwt selama2nya... anknya meninggl dunia di dlm kereta yg dibawa guru tersebut.. dek krn trlalu rushing mengejar meeting pd jam 11pg, ank trsebut ditglkn di dlm kereta krn sedang tdo...akhirnya guru trsebut trlupa dan hanya menyedari anknyA berada dlm kereta setelah habis waktu mengajar sesi ptg... ketika itu anak trsebut sudah tdk bernyawa....
Jd, ingat2 lah kwn2, kalau ade bwk ank, pesan2 la pd kwn2 lain...n MOST IMPORTANT, jgn tinted crmin kereta trlalu gelap sehingga org luar tdk nmpk ape yg brada di dlm...
semoga guru tersebut tabah mnghadapi dugaan ini...
ALFATIHAH



- petikan dari Fb

Tumpang sedih dengan berita ini. Guru ni mengajar di sekolah berdekatan dengan sekolah saya. Saya taklah mengenal beliau, namun rakan -rakan saya ramai yang mengenali guru tersebut. Daripada cerita rakan yang menziarah, beliau langsung tak menyedari telah meninggalkan anak di dalam kereta.  Mungkin penyelasan tak sudah, namun peristiwa yang telah berlaku takkan dapat diulang kembali. Semoga kita tak diuji dengan dugaan yang sama. Semoga beliau tabah dengan takdir yang terjadi dan semoga ini juga menjadi pengajaran buat kita. Sesibuk mana pun dengan kerjaya, anak dan keluarga seharusnya menjadi keutamaan.. 

Comments

  1. Kesian... mesti dia tak mampu nak memaafkan dirinya sendiri. Moga dia tabah dan anggap la segalanya memang dah tertulis sejak di loh mahfoz.

    ReplyDelete
  2. Al fatihah dan salam takziah utk guru tersebut.... Betul tu AN separuh gila cikgu tu rasanya. Memang menyesal tak sudahlah tu...
    Moga ketabahan dan iman menjadi kekuatannya...

    ReplyDelete
  3. ada juga baca kisah tu kat FB.. sedihnya rasa kalau kita yg mak tu... ore kelate kata, doh nok geroh, nak buat lagu mano.... moga cikgu tu sabar dan kuat dgn ujian kehilangan tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. juga dah masuk berita kosmo http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0720&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm

      Delete
  4. Menyesal kemudian tiada guna nya.... Semoga jadi ikhtibar pada kita semua.

    ReplyDelete
  5. tak dpt dibayangkan perasaan si ibu akibat kejadian ini, pasti fobia n sesal tak sudah

    ReplyDelete
  6. mmg sedey baca cerita tuu
    kenapalah dibawa anak sekali ???

    ReplyDelete
  7. Kecuaian yg melibatkan nyawa mmg meninggalkan kesan mendalam. Takziah buat mereka sekeluarga.dulu dah jd kes camni yg bapa gi tanah perkuburan anak tidyr dlm kereta . Katanya dia x perasan anak tu ikut. Yg kes ni dia tau tp lupa. Moga kita lebih beringat lepas ni

    ReplyDelete
  8. di Sabah ada budak hampir lepas...sama kes macam tu..tapi tindakan orang ramai menyebabkan kanak - kanak tersebut bangun...apapun benda sudah terjadi...memang sedih

    ReplyDelete
  9. al-fatiaha..takzaih buat cikgu tu..semoga cikgu tu dan sekeluarga tabah menghadapinya..

    ReplyDelete
  10. semoga itu tabah menghadapi ujian ini...klu akak taktau la, tentu menyesal seumur hidup dibuatnya,tp itulah kan setiap yg terjadi pasti ada hikmahnya, moga kita tak diuji dgn ujian yg sebegitu berat...

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts