Dah kurus belum?

Dah masuk 10hari berpuasa ni, ada yang dah kurus? Wah, wah, wah bestnya.. Rasanya kalau saya ni, sama je. Lagi risau adalah, kot menjelang raya makin tembam jadinya muka yang bulat ini..

Apa taknya, asyik tidur pagi je sejak puasa ni. Malam, kalau nak tidur awal mana boleh sebab dua hero saya ni paling awal pun akan tidur pada pukul 12.30. Ha, jadi korang bayangkan lah macam mana. Pukul 4.15 saya dah bangun untuk masak sahur. Dengan tidur lebih kurang tiga jam lebih tu, selalunya saya akan mengantuk semula pada pukul 7. Dah cuba mandi awal, mengaji, jemur baju dan update blog kononnya nak elakkan tidur lagi, tapi akhirnya saya terlena juga. Adoi, rugi banyak masa macam ni. Muka pun boleh jadi tembam kalau gini.

Mujur saya mengajar petang. Kalau terbangun pukul 9 pun masih lagi ada masa nak kemaskan barang dan juga buat apa-apa untuk persediaan masak pada waktu petang. Tapi, kesimpulannya, tidaklah saya jadi kurus. Makin bulat, mungkin........

Apa petua nak buat anak tidur awal ye? Semua petua saya sebelum ni dah tak jadi bila dua beradik ni ligat main walaupun dah lewat malam.

Comments

  1. Aduhai! Lewat tdo tu. Sy ni kena tdo awal. klu lewat mcm awak, mmg lesu je esoknya. Huhuhu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah pasal. Abis, anak2 tak nak tido awal, macam mana mak nak tido pula...dilema tul

      Delete
  2. lewat jugak hero2 tu tido ya..akak takde petua nak bg sebab setakat ni pukul 10 je mesti akak dah bawa anak2 masuk bilik dan tido,cuma kdg2 kalu diorg xmo tido awal akak minta en.azmi yg uruskan,jadi akak tetap akan tido awal...hehehe

    ReplyDelete
  3. Saya biasa lepas sahur tak tido dah. Siapkan kerja rumah dan terus bersiap2 ke opis. Kalau tido alamatnya terbabas...hehehe

    ReplyDelete
  4. bagi jer bulat n kurus tu makan byk2. petang jgn bg tido.. hahah

    ReplyDelete
  5. Mana ada ketuanya AN... Budak tu dah puas tidur kat rumah pengasuh tu semestinya, sebab tu mlm dia tak ngantuk lagi! Sabar je le...

    ReplyDelete
  6. masih mcm dulu lg tak kurus2 jg hehe..

    sama lah Aisy..anak2 sy pn ada masa tidur lewat sbb petang ada tidur..

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1