Doremi pun tak de macam ni, adoi


Diam-diam Naim kat bilik sorang diri. Bila tengok, ini jadinya. Rongak terus sikat Naim ni. Adoi, kalau tengok lagi nampak sedih daripada sikat dalam cerita Doremi. 

Naim ni macam inilah, pantang dia senyap, selalunya memang ada yang dia pomenkan. Hari ni, nampaknya sikat yang jadi mangsa. Dah la tu, buat muka tak bersalah pula tu bila ditanya kenapa dia buat macam tu.
 
Kalau kakak saya baca entry ni mesti dia gelakkan saya. Dulu saya selalu gelakkan dia sebab beli sikat satu dozen sekali. Pernah saya tanyakan dia, " nak makan ke apa sampai sedozen ni? ". Jawab akak saya, kalau nak cerita takkan sangka, tunggulah anak dah besar, baru tahu. Haha, tak berapa besar pun dah mula tunjuk bakat. Agaknya kat rumah kita nanti kena 'tambat sikat' macam kat rumah Mak Ja ke? Itu pun masih lagi hilang kadang-kadang...


Comments

  1. adoiiiiiiiiiiiiiiii.. sib bek sikat reganya biasa2 jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sikat rembat dr hotel ni kak.. Haha..dia bukan kira, semua pun jadi mainan.

      Delete
  2. hahaha.... biasa la tu budak² bila dapat sikat.... rumah saya pun sama, bab nak mencari dah satu hal, bila jumpa dah rongak!!.. nasibla ko wahai sikat... hehehehe...

    ReplyDelete
  3. Hehe....macam keturunanlah pulak yeh hehe.... senang sangat patah ke sikat tu? Bukan liat ke An?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barang free, tak kukuh sgt ...tu yg licin jadinya.
      agaknya keturunan, kami masa kecil dulu pun selalu hilangkan sikat ...mmg jadi tradisi tambat sikat supaya tak hilang

      Delete
  4. Nazif... nazif.... mmg banyak betul akal dia...
    Nazif guna apa utk patahkan tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naim yg punya keja ni.. Entahla, tgk dh jd

      Delete
  5. Mereka yg dah ada anak amat maklum Aisy.
    Gelihati tu memang gelihati tapi itulah kenyataan.
    Buat N3 bagus juga bila dia besar biar dia baca dan mesti dia pulak ketawa:)

    ReplyDelete
  6. Oh, ya ka? Itu tandanya anak bijak. Hahahahah!

    ReplyDelete
  7. ahhaha kannn .. adohaii akak tgk pun dok gelakkk niee ;)

    ReplyDelete
  8. ekekekek...sampai rongak dikerjakan sikat tu ye naim...mesti comel je masa dia pomenkan sikat tu...

    ReplyDelete
  9. Hahaha...ini bkn kes rongak dah ni, tp kes dah xder gigi langsung....opsss jgn gelak cikgu anis, hero awak tu pun bknnya boleh harap sgt...huhu

    ReplyDelete
  10. memanglah kalau anak lelaki...dah salah siap bermanja lagi

    ReplyDelete
  11. hehehe..comey la naim nih,habis sikat dikerjakan ye.

    ikat sikat dekat almari..teringat masa kecik2 dulu arwah mak akak memang buat mcm tu,sbb sikat selalu hilang

    ReplyDelete
  12. Dia ketuk2 ke smpi tanggal gigi sikat tu? Hahaha

    ReplyDelete
  13. YE KISAH SIKAT TU DULU,MAK PENAH CITER
    BENDA SELALU JE HILANG DLM RUMAH IALAH SIKAT
    DAN TAK PELIK KALAU NAMPAK SIKAT DUK BAWAH TANGGA BILA ANAK2 RAMAI

    ReplyDelete
  14. Hihihi... tokey sikat pun bleh bankrupt =)

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1