Tak sabar mengajar anak sendiri

Kalau di rumah ni, Papa N yang selalu menjadi cikgu kepada Naim. Kalau saya, cuma boleh pantau Naim ni buat bacaan sekali sekala je. Bukan apa, rasa tak sabar nak layan karenah anak yang sulung ni.

Nak kata tak faham karenah budak tak juga. Tapi rasanya budak-budak memang mengada-ngada lebih bila dengan ibunya kan?

Kalau dengan papanya, nampak ok sikit Naim ni. Walaupun tak lama, antara 5 minit je biasanya tapi dia boleh duduk diam. Tapi, sempat jugalah dia duduk diam setempat untuk ulangkaji kononnya walaupun tempat atau buku yang dia nak tengok tu ikut suka dia. 


Comments

  1. a ah.. sama mcm asya jugak..
    seandainya lya suh buat homework or apa2..kdg2 ade je alasan.. nk main dulu la.. bila papa suruh , elok je dia ikut. nk kata papa dia garang x ... agaknya tu cara dia nak perhatian or bermanja dgn ayah dia org kot kan..

    ReplyDelete
  2. Yela, mmg ramai yg kata kalau dengan mak sendiri, mmg diorang ni manja sikit..

    ReplyDelete
  3. bagusnya papa N.Suami saya dan saya pula rasanya dua2 mls ajar anak..

    ReplyDelete
  4. omg exactly... kan hari tu kan Jelita buat hal sikit nak ke Kita merengek2 time I hantar, ada sekali tu bapak dia hantar, amboi puna girang jalan dengna bangga sambil cakpa kat kawan2 dia "my papa". wah wah so different.

    ReplyDelete
  5. ohhh.. samalah dgn anak sy.. klu dgn en suami laju jer dia duk menghadap buku ker apa... klu dgn sy pandai beralasan.. ngantuk lah Ibu, penat lah..semua ada... hehe

    ReplyDelete
  6. hehe...nak gak belajar ngan papanya..ok la tu

    ReplyDelete
  7. Betul tu, AN. Kalau dengan bapak, mereka ni baik je. Elok je perangai. Kalau dengan emak, alahai bukan main mengada-ngada. Tapi kat rumah tu hal pelajaran anak-anak saya yang bertanggungjawab. Daddynya tau bila keputusan keluar kalau kurang elok, menegur je. Walaupun saya garang, anak-anak tetap nak bermanja lebih dengan saya daripada Daddynya. Bak kata Abang -Syurgakan bawah kaki Mommy, bukan Daddy! Huhuhu.....

    ReplyDelete
  8. Setuju...setuju... kenapa yeh budak budak ni ngengada bila dengan ibunya? Bukan Naim je gitu rasanya seluruh budak dalam dunia ni....Tak pelah AN baru 4 tahun pun...Insyaallah tak yam risaulah, mak paknya bijak, anaknya lagi bijak

    ReplyDelete
  9. budak2 ni sama je kot aagaknya..bukan tak faham tp sengaja mencari sedikit perhatian tp mama yg tak sabar mcm akak ni kadang2 mudah saja naik angin nya..hehe

    ReplyDelete
  10. hahahhaha! itu perangai budak sedunia kot. mengada2 dengan mama.

    untung la papa boleh mengajar.

    seronok bila mengajar anak ni. kadang2 menguji kesabaran juga. tapi, terpaksa la bersabar. kita dulu pun, bukan terus pandai. sama sahaja sebenarnya. betul tak?

    ReplyDelete
  11. betul juga sbb bapak ni tegas sikit,kita ni mak2 klu garang pun anak buat tak heran..macam sy ni kena sy jugak la pantau pelajaran anak,bapaknya garang tak bertempat,kang anak jadi mangsa dera.haha..

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts