2 tahun ke ni?

Anak : Mama, adik dah balik ni.

(Tak ada yang menyahut)

Anak : Mama.. o.. mama.

(Tak ada yang menyahut lagi)

Anak : Adik nak cari mama kat atas.

Anak : Mama, adik dah balik ni. Jom makan. Adik lapar.

Mama : Yelah dik. Mama dah turun ni.

Itu kisah masa Nazif balik daripada ikut papanya keluar. Sejak dah tak menyusu ni macam dah matang, nampak lebih berdikari Nazif ni. Tak nak asyik berkepit dengan mama saja. Masa nak ikut papanya tu pun kemain dia bagi alasan tak nak tinggal dengan mamanya. Katanya, " Adik ikut papa ni, mama tidur je kat rumah!".

Haha..macamla kamu tahu mama kamu jenis suka tidur. Tak leh lena pun kalau anak-anak tak ada kat rumah, tau? Tak payahla cepat sangat kamu besar dik....

Berjaya juga potong rambut Nazif petang semalam. Kali kedua dipotong rambutnya selepas majlis akikah pada usia dia dua bulan lebih. Abang yang banyak memainkan peranan masa di kedai tu. Naim banyak kali pujuk adiknya, " Adik hensem ni dah potong rambut". 

Dah pendek rambut, lagi nampak macam sama je muka dua beradik ni, kan?

Comments

  1. tajamnya bojeng dua beradik tu!hihi..

    ReplyDelete
  2. masa cepat berlalu
    tau2 dah besar,
    moga jadi anak yang soleh ya nazif :)

    ReplyDelete
  3. hhehee..siap bagitau nak naik nak cari mama kat atas..time ni mulut dok nak bercakap je kan??kita pulak dengar rasa geram nak gigit2 je mulut tu..ahahah

    ReplyDelete
  4. Cerdik kan Aisy... itu yg tak boleh nak lena kalau mereka tak ada. Adik manalah tahu perasaaan mama..

    Memang muka mereka seiras. Dah kata dari mould yg sama :)

    ReplyDelete
  5. baru kali kedua potong? lambat tumbuh ke?
    kalau anak-anak saya, tiap bukan kena potong rambut
    gen apa lah yanga da sampai kerap sangat kena potong =)

    adalah iras adik abang tu, cuma abang tu nampak kurus sikit =)
    rambut tu yang buat nampak mahal tu =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg jenis rambut lambat tumbuh kot Nazif ni. Dua tahun sekali potongnya.. hihi..

      Mmg pun beza bulat n tak bulat, abang jenis payah makan ...tapi adik pulak jenis pantang nampak makanan.. mujur dua dua jenis lasak, jadi adik takla gemuk.. baru 10kg beratnya..

      Delete
  6. Comelnye.. semoga mmbsr dgn sht...

    ReplyDelete
  7. waaa...dua2 ranbut pacak,hensem tu, nak pula diorang potong rambut dikedai..bagus,
    anak2 akak memang papa dorg je la yg tolong potongkan...

    jgn lupa entry dan gambar anak2 tu ye..nak tengok wajah2 mereka yg cumil tu

    ReplyDelete
  8. hehehe... bukan main encem lagi budak2 ni !

    ReplyDelete
  9. Style rambut yang sama, itu yang nampak macam baru betul adik beradik :) Eh, baru 2x Nazif potong rambut? Lambat tumbuh ke rambutnya? Kalau Adik ni dah boleh buat pony tail. Kejap-kejap je melebat sampai tutup muka. Kalau tak potong memang cam gegirl jadinya...

    Itulah bagusnya bila ada abang. Selalu bagi perangsang kat adik, ya tak Naim?

    ReplyDelete
  10. Wahhhh...style otomen memasing.....hensem!...
    Budak mmg takut gunting rambut.....agaknya kenapa yek? Takut org tu pegang gunting gamaknya

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1