Rumah kita gambar kitalah!

Hari tu saya berbincang dengan kawan saya tentang hiasan rumah, di dalam Whataapps. Kebetulan ada satu frame baru, jadi saya tunjukkan kepada dia. Belum sempat dia komen apa-apa, saya cakap, " Tahla, akak tak pandai nak beli benda lain, setakat ni memang hias rumah dengan gambar kami je".
Tau apa respons kawan saya tu?

"Ai, kan rumah akak, memang patutla gambar anak-anak akak dan akak menghiasi rumah tu? Takkan nak gantung gambar anak orang sebelah pulak?" Diselitkan pula sekali gambar orang menjelir kat situ..

Gelak besar saya masa tu, terkena pula ya. Silap ayat kan dah kena gelak dengan orang lain. Betul juga.


Jadi, inilah frame gambar terbaru yang ada di rumah ni. Lawa tak korang?  Himpunan gambar anakanda-anakanda saya ni. Nazif ni nampaknya sama tinggi dengan frame 30 x 30 inci ni. Kenalah tunggu bila Papa N ada mood nak mengggantungkannya. Saya dah tak sabar nak tengok frame ni digantungkan ni. 

Saya tempah frame ni daripada Decodinding, kot-kot ada yang berminat boleh hubungi dia ya.. sekarang ni mudah semuanya, nak tak nak saja kesnya kan?

Comments

  1. wahhh..bestnya ka deco2 rumah sendiri kan...cantik la frame tu...nnt anak2 dh besar mesti best bila tgk gambar dorang masa kecik :)

    ReplyDelete
  2. Hahaha, kan dah terkena! Sebenarnya nak kata semua gambar kita, bukan ada gambar pemandang ke, apa ke, ya tak? Kadang-kadang bila bercakap ni, pemahaman orang berbeza ^_^

    Saya deco dinding memang gambar pemandangan, lukisan abstrak tak pun gambar bunga walaupun tak suka betul kat bunga :) Hubbydearie sangat berpantang. Tak dibenarkan letak frame gambar, mahupun apa-apa gambar yang ada gambar orang! Maka, kalau masuk rumah saya memang tak tahulah rumah tu rumah saya ya. Tuan rumah sekeluarga takda gambar tergantung kat dinding ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. saya tgh cari juga gambar bunga r pemandangan.. setakat ni mmg ada gamba anak beranak4 orang yg perasan comel nau dan ada frame ayat2 quran n zikir sikit je

      Delete
  3. macam nak juga buat lah,
    berapa harga agaknya gini ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang saiz ni rm90..boleh tgk di web dia...mcm2 jenis ..menarik semuanya

      Delete
  4. Cantiklah Aisy... kalau ikutkan size hero comel berdiri tu nampak memang besarlah.
    Cantiklah kalau duduk melekap di dinding.

    ReplyDelete
  5. Mestilah cantik cikgu! Heheheheh! Sy pun nak satulah mcm ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha.. bolehla tu.tempah gambar aydin dan khadeja ya

      Delete
  6. wahhhh!!! cantiknya! rumah kita, memang gambar kita lah kan!

    saya suka frame gambar!!!!

    ReplyDelete
  7. sya pun nak buat macam ni la..dinding rumah saya mana ada hiasan apa2..semata2 jam saja..sebab saya ni pemalas..kang kalau bergantung2 nak kena lap habuk hari2 pulak..ekeke..tapi tengok Frame awak ni rasa berkenan pulak nak buat gini..hehehe

    ReplyDelete
  8. Saya dari dulu lagi duk nak print gambar anak, now dah bertambah anak pun tak terprint2 lagi hahahaha. entah bila la dapatnya. Kalut kan apa pun tak tau. And betul tu, takkan nak gantung gambar justin timberlake pulak kat situ hehehehe.

    ReplyDelete
  9. rumah KY banyak frame gambar bunga..

    ReplyDelete
  10. terkena blik... besar framenya
    knpe nk kena tggu en somi yg buat.. klu somi knor suruh hri mggu dpn buatnya... better knor bt sndiri... hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. saya pun malas sbenarnya.. takut nak guna drill.. kalau dia buat cepat je siap.. nk menunggu tu yabg malehnya

      Delete
  11. p/s knor salah eja KEBART rupanya ptut mcm pelik jer..
    rupanya KBAT... kemahiran berfikir aras tinggi... tq aisy..

    ReplyDelete
  12. cantik je KA suka pulak tgk !

    ReplyDelete
  13. nyanyi ckit AN..kita serupaaaa...!dlm umh pic raya satu fmily menghiasi dinding2 tetiap thn lak tu..smpai en suami ckp simpan la sparuh dah penuh sgt dah..hehe

    ReplyDelete
  14. Cantik AN...... mmg cantik... lebih lagi buh gambo budak kecik yg comel comel gitukan.....Haha...betullah kawan tu cakap, takkan nak buh gambo anak jiran sebelah pulak Boleh gak gi website dia lepas ni...

    ReplyDelete
  15. Zaman2 kami anak satu dua dulu pun mmg minat sgt gantung gmbr. Bila pindah ganu x gantung gmbr sendiri dah. Kat qatar pun x.. Kat umah baru ni pun kotak yg penuh frame tu duk kat store je.

    Bila baca entri ni saya belek dinding dan frame yg ada baru perasan satu pun gmbr kami xde tergantung. Ehehe

    ReplyDelete
  16. ye x yer jugak..x kan nak gntung gambar jiran sebelah..hihi...wah pandai ain deko deko umh kan..nnt naim dan nazif da besar nnt ,,,diaorang tgk pasti tersenyum..ada kenangan zaman kecil diaorang

    ReplyDelete
  17. Betullah tu...rumah kita...suke hati kitalah nak kemas camne pun kann...

    ReplyDelete
  18. cntik la kak frame tu.puas hti.letak semua skali gantuung j kan.thanks akak berkongsi

    ReplyDelete
  19. haha.. biasa la tu.org mengkritik jgn kecil hati. nanti dh siap gantung mesti rumah nampak lain sikit bila tgk dinding

    ReplyDelete
  20. waa..cantek.. lya suka framme mcm ni..insyallah nk buat jugak camni.. blh la silau2 jugak ni

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Moga membantu orang yang ada masalah cap jari

Beli dengan foodpanda tapi makanan tak sampai?

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?