Ketupat palas 9 biji

Alahai.. mak kamu ni jimat betul ya? Bila disuruh ambil sendiri ketupat palas nak bawa balik ke sini, diambilnya 9 biji je. Dengan rasional apa entah jumlah 9 biji tu. Pagi ni saja dia sendiri dah makan 2 biji, Nazif pula 4 biji, maka berapa je lagi yang tinggal? Haha...

Nazif pula asyik cakap, sedapnya mama masak masa dia mengunyah ketupat tu. Mulalah rasa bersalah bersarang di hati mama kamu ni. Kenapalah tak ambil banyak sikit semalam?

#entry sambil tunggu makanan masak. Jimat tenaga dan mengurangkan masa di dapur, sekali masak, kita makan seharian ya. Nak rehat di hari cuti ni.. menunya pastilah berasaskan daging lagi.

Comments

  1. aida sungguh suka ketupat palas. last week kami kat opis ni siap buat kelas buat ketupat palas! sedap!!!

    ReplyDelete
  2. Eh, AN cuti lagi ke hari ni? Ingat sekolah dah naik dah hari ni ...

    La, dah tahu nak bawa balik kenapa tak kaut je apa yang ada? Kan dah rugi, tak cukup makan satu famili ....

    Minggu ni saya tak mahu jumpa daging ataupun ayam kot, sebab naik muak hari Ahad lepas seharian makan nasi impit+daging+ayam je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuti lagi.. sekolah ambil cuti peristiwa hari ni..

      Itulah, ingatkan ok banyak tu. Kononnnya tak nak membazir.. mana tahu cepat je licin..

      Haha.. so minggu ni makan apa tu? Vege ke seafood?

      Delete
    2. Minggu ni makan ikan jelah nampaknya.... Semputlah nak mempelbagaikan resepi ikan. Si Abang bab ikan ni nak yang mahal sesaja. Mahu pengsan MommyDaddy nanti. Kalau dah semput nak masak, apalagi jalan-jalan cari makan kat luar ler nampaknya!

      Delete
  3. masa pi kelantan tu sempat jugak acik beli ketupat palas di pasar Siti Khadijah.acik memang suka makan ketupat palas

    ReplyDelete
  4. akak biasa buat 1kg beras pulut...cukup 2 hari seisi keluarga makan..

    ReplyDelete
  5. mesti sedap sgt tu..
    boleh buat lagi takpe...

    ReplyDelete
  6. tu lain lain kali bawak balik byk la sikit..tgok tu nazif sorg je dah 4 bijik,hebat tu..

    ketupat palas kami masa raya banyak AN,tp masalahnya sy plak tak bley mkn..telan air liur je la.hehe..

    ReplyDelete
  7. kat umah ni pulak zahin dan zaim suka sangat ketupat

    ReplyDelete
  8. ketupat nan 9. huhuhu kena buat sendiri la nampaknya kalau anak minta lagi.

    ReplyDelete
  9. sedappnya ketupat palas tu!!xpe la nt ibu buat sendiri byk2 lg ya nazif..hehe

    ReplyDelete
  10. Banyak nazif makan.. 4 biji dia sorg.. Hehe

    ReplyDelete
  11. nampaknya mama kena buat ketupat la utk nazif nanti hehehe

    ReplyDelete
  12. Ketupat palas tu ada inti ke tidak dalam tu AN? Buat sendiri yeh?
    Orang belah sana mmg makan ketupat palaskan pagi Raya.
    OKje pernah makan dlm tu ada serunding, ketupat palas segera , nak makan panaskan aje...sedap !!

    ReplyDelete
  13. Hihi jimat space ke apa ni dear ambik 9 bijik je. Haaa kan dah x puas mkn.

    ReplyDelete
  14. hahahah. 9 biji sbb xnk membazir kan? tak sangka pulak laku ketupatnya!

    saya selalu mcm tu :p

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts