Bergaduh demi mangga

Tak payah nak mangga asam boi bagai... mangga gaul dengan garam dan gula pun dah boleh buat kecoh rumah. Kecoh sebab berebutkan mangga tu. Nazif yang ada dekat dengan mangkuk tu kemain sayang cebisan-cebisan terakhir mangga tu sampaikan bila Naim nak ambil, dia cepat-cepat sorokkan mangkuk tu.

Apa lagi? Kecohla jadinya. Dua-dua saling menjerit. Sorang jerit, " Adik janganla kedekut". Sorang lagi jerit, " Adik punya". Kemudian tolak menolak berlaku. Akhirnya mangkuk tu terbalik, mangga pun bertaburan kat atas lantai.. semua pun tak boleh makan..

Ni belum lagi mama kamu buat mangga asam boi dan cili potong lagi! Ai..
Muka lepas berebut.. gula di birai mata, air mata di pipi.

Comments

  1. amboii kecik2 ske makan mangga ye..x masam ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masam sikit je mangga ni.lagipun diorang mmg biasa makan oren sunkist dan epal hijau setiap hari..

      Delete
  2. hahah berebut lagi last2 semua x dapat..mangga asam boi nnt mama kena buat semangkuk sorang la nampak gayanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mujur dah makan nak habis masa tu.. kalau buat lagi kena buat masa diorang ni dah tidur.. kalau tak, sekelip mata je abis..

      Delete
  3. hahah..nak juga diaorang makan mangga ye..anak saya tak mau langsung mangga..puas ibu makan sorang2..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untungla ibu kalau gitu.. boleh makan banyak mangga tu..

      Delete
  4. Replies
    1. Tak dok jupa asam boi kat bsp ni.. pelik tul

      Delete
  5. Alahai...kesiannya!nt wat colek ya AN..

    ReplyDelete
  6. Oh ni mamanya klu nk buat mangga asam boi.. kena sembunyik2. Haha..

    ReplyDelete
  7. alo-alo, pasal mangga pun berebut
    tapi anak-anak saya tak suka mangga
    tapi saya kalau hak masam, memang tak makan lah, ngilu
    tapi yang dah masak tu, laju aje =)

    ReplyDelete
  8. suka makan mangga ye,adoi sebut mangga asam noi,kecur air liur dibuatnya, tak sabar nak cuba buat sendiri nih..hahaha

    ReplyDelete
  9. hihi.. biasalah..bila ade geng..ade je y nak direbutkan tu..

    ReplyDelete
  10. Kan dah. Akhirnya semua tak dapat makan. Penuh bergula je muka. Itulah tak baik kedekut sangat, siapa yang rugi... Saya kalau dua-dua berebut, saya ambil tak bagi dua-dua sekali. Pandai-pandailah nak buat camna. Budak-budak ni memang gitukan....

    ReplyDelete
  11. Tak masam ke weyh sampai berebut ni.....Sama jengan Pak Jilap suka mangga kamu berdua ni tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak masam mana mangga ni...tu yg berebut tu

      Delete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts