Ya Allah, lindungilah kami hambamu ini

Beberapa ari berlalu aku masih lagi terasa sakit perut.. entah macam mana, walaupun dah sapu dengan minyak panas, masih tak berkesan... ubat lain tak la pulak cuba sebab tak berkesempatan nak pergi jumpa doktor. tahan aje lah sewaktu terasa sakit tu. lagipun sakit ni, taklah selalu, mungkin beberapa jam sekali. Kalau semalam, paling terasa sakitnya ni bila aku tengah mengajar di kelas bm waktu sebelum waktu rehat. oooo, waktu tu terasa nak duduk mencangkung je depan budak-budak tu, tapi mujurla dapat tahan, lalu aku pergi duduk di kerusi guru...LAntaklah ada kawan guru lain yang melalui kelas tu waktu tu boleh tengok aku duduk sambil mengajar...bukan diorang tahu ape masalah aku...kira cukup baik aku datang sekolah walaupun sakit, jadi tak de la menyusahkan orang lain nak ganti kelas aku...huhu, masuk topik lain lak sekejab, sorry ye terpaksa dengar luahan hati..

tak payah nak sambung lagi pasal persepsi orang lain...biarlah yang tu. nak aku nak highlight ni tentang sakit perut aku.. lagi mengerikan aku bila semalam aku masuk ke 1 kelas, ada pelajar tak datang. Bila aku bertanyakan sebab dia tak datang, kawan sebelahnya menceritakan yang dia akan menjalani pembedahan kerana terdapat satu lapisan wax dalam perut dia..jadi untuk buang wax tu kena la budak 14tahun ni cuti sekolah untuk seminggu dua...

terus aku jadi ngeri...teringatkan perut sendiri yang semenjak dua menjak ni memang asyik sakit je. dengan pemakanan yang tak berdisiplin, macam-macam boleh terjadi..Janganlah aku ada masalah macam tu...takutnya nak menghadapi pembedahan lagi....fobia..tak nak lagi....Ya Allah lindungilah hambamu ini....kau ampunilah dosa-dosaku yang lalu dan jauhilah aku daripada segala penyakit.

Comments

  1. salam...ct...jgn biaq....sampai...melarat...dh jupa..doktoor...ka..belum....? pi jumpa doktor...kita ni org perempuan mcm2...penyakit boleh menjelma...kita...xtau...apa...so doa2la...moga sakit yg melarat..yg penting gi jupa doktor..dapatkan penjelasan...bila dh scan br..tahu...apa yang ada...k...apapun take...care...

    ReplyDelete
  2. WSALM KAK SU.., .blm lg, xda masa nk pegi jumpa doctor...kalu masih lg sakit insyaAllah sy akn g jumpa doctor...mmg rasa sgt bila sakit menyerang tu..arap2nya xda ape yang bahaya lah...

    ReplyDelete
  3. assalam...k.ti sakit d part hok beloh hr 2 ko?? meme byk thn jg sakit part 2, ada kakok2 sn oyk.. make gamat jus, ia sembuh dalaman..bgus 2 k.ti...beta jah...tawakal cr ubt, jgn okhh jah. nt narak gak, ise ko famili

    ReplyDelete
  4. wsalam tihah..thanks for asking.ni bukan sakit sebab operate aritu..rasa sakit dlm perut yg xpasti sebab ape..3-4 ari lak tu..mujur ani ni dh xda pulak rasa sakit..arapa2nya taklah berulang lagi...mmg xtahan.

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1