raya dan raya....

Assalamualaikum semua...Selamat ari raya, maaf zahir batin...best x raya korang arini? pergi mana? dh mkn ape? duit raya dpt bpe byk? mestila jawapannya...seronok beraya kn? mesti dh pergi ziarah umh sanak saudara korang...makan xpayah cakap lah ye, ape jumpa mesti akan makan ye, maklum la setahun sekali, lagipun dh sebulan puasa....duit raya tu kalau dpt byk, jgn la bazirkan ye...sila la menabung....hehe

kami ari pertama, pagi2 lepas solat sunat aidilfitri, semua pergi berkumpul di rumah nenek..mmg mcm tu, mak aku mmg ari ptama xmasak, sb kami mmg akan makan di rumah nenek...klau ada tetamu yang datang arini mkn biskut n air je lah...huhu...lagipun nenek masih ada, jd anak cucu dan saudara mara dia akan berkumpul di rumah dia la...then, raya kedua baru umh kami lak yang jd mangsa...open house

raya kedua tahun ni, mmg xmenang tgn.....ramai yang datang beraya....seronok taua, famili jauh2 yg jarang datang beraya pun semua datang, angkut sekali anak cucu diaorang...meriah betul... penuh sesak rumah tok ayah ni...makanan: nasi dagang, laksa,  satey, nasi himpit kuah kacang, nasi putih dan lauk pauk, serta kuih muih hampir licin...bagus tul...sampaikan smpul duit raya kitaorang pun habis..ari raya kedua ni, gambar pun xsempat nak ambil sebab terlalu sibuk layan tetamu yang sentiasa penuh...xtercapai kamera pun...lagi2 dengan naim yang mengada2 mtak didukung je, dia terkejut tgk tetamu terlalu ramai agaknya....huhu..maklumlah rumah shah alam ada 3 orang je....ni dh lebih 40 orang pada satu masa...

so, tema bju raya hari pertama famili Azwan tahun ni ialah maroon, sesuai tak tgk 3 beranak pakai baju secolor? tapi sayang, mamanya lupa nak belikan sampin utk naim...api xpela, dia kecik lagi...huhu, bijak x alasan mama nak berjimat...naim jgn marah

                                        gambar sebelum balik dari rumah nenek..

Comments

Popular Posts