bestnya ada kakak

Semasa di sekolah menengah, saya selalu cemburu dengan rakan-rakan yang ada abang. Rasa macam seronoknya kalau ada abang. Maklumlah, di zaman remaja jiwa memberontak bila empat kakak saya macam nak perintah saya macam macam disebabkan saya yang paling kecil. Itu dulu, perasaan masa remaja dulu.

Dah jadi remaja purba yang ada anak dua ni saya rasa ada kakak lagi bagus. Apa taknya, kalau pergi ke rumah kakak, Kak Ja dan Kak Bi saya ni buat macam macam. Macam semalam, sampai je saya ke rumah Kak ja, Nazif macam jadi anak orang lain. Bergilir- gilir Kak Ja, Kak Bi, suami kak ja, anak-anaknya jaga Nazif. Dah petang, adik saya pula yang mandikan Nazif dan Naim.
Siap pakaikan baju diorang sekali.

Dengan kakak juga dapat berkongsi macam macam hal keluarga. Diorang dah ada banyak pengalaman, banyak tunjuk ajar yang diberikan kepada saya. Naim pun seronok kalau dibawa ke rumah mak ciknya, sebab dia dapat ramai kakak yang suka layan dia. Anak Kak Ja saya memang suka main dengan Naim.

Masa balik malam semalam pun berkali kali Naim menyebut "nak kawan dengan kakak, Naim nak kakak". Bila dipujuk akan datang lagi ke rumah kakak barulah Naim dia. Kalau tidak berkali kali ditanya tentang kakak sepupunya tu... apa taknya , masa di rumah kakak, macam macam yang naim main dengan kakak sepupunya.



Comments

  1. tampal apa tu hehehe..

    samala juga Aisy..sy ada 3 org kaka..
    kalau sy balik kg jumpa family..anak digendong bergilir2..:)

    ReplyDelete
  2. hehe..
    nak kena ada teman dah tu:)

    ReplyDelete
  3. samalah..kak intan ada sowang je kakak..:) suka duka dikongsi bersama..:)

    ReplyDelete
  4. Seronoknya! Saya xde kakak. Tapi untung adam jd cucu sulung. Ramai yg ringan tangan

    ReplyDelete
  5. betul tu..ada kakak2 n abang..best..cam sekarang..even masing2 ada anak..bila jumpa..sama2 tolong..cam besday anak ila..akak2 yg masak n tolong..hihi..anak2 masing2 pun boleh kawan

    ReplyDelete
  6. seronok kalo de kakak kakak yg leh main dgn die...
    bkn men byk tempek syiling kat muke

    ReplyDelete
  7. Saya takde kakak dan takde abang...:)

    ReplyDelete
  8. sy ada sorang kakak..and personally, sy rasa cukup bersyukur sebab sy ada sorang kakak..:)

    org ppuan ni biasanya lebih penyabar berbanding org lelaki..selalu mengalah pun yer jugak..so that bila gaduh ke apa2 ke, akak sy selalu mengalah..yg mula mintak maaf pun dia jugak..beza dgn karekter sy dulu yg sentiasa nak menang and tak suka mengalah..

    sy rasa kalau sy ada abang, mungkin keadaan tu takkan sama..mungkin sy xdapat acuan untuk jadi macam apa yg sy dah jadi skg..mungkin la..sy xtau sbb sy mmg xde abang..:)

    selain drpd arwah mak, the only person yg sy boleh menangis kat bahu ialah kakak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah, maknanya kakak H ni mmg kakak yang baik.. boleh bersandar harapan kepada kakak kan? ada masa dan kesesuaian kita balas jasa kakak kita ni H...

      Delete
  9. saya pun selalu jeles dgn kawan2 yg ada kakak... skrang bila dah berkeluarga, saya lebih rapat dgn adik2 perempuan... sbb nya sama, mereka sgt suka layan dgn anak2 saya... dan mereka juga pembaca setia blog saya :)

    ReplyDelete
  10. syukur dengan apa yg ada kan. nik ada sorang abg dan sorang kakak. 4 adik
    pompuan.dulu masa kecik2 rasa tak best jea ramai adik beradik ni. tapi
    bila dah besar ni, rasa mcm best sgt. mcm2 boleh kongsi.hehe

    ReplyDelete
  11. akak pun bersyukur ada kakak,sbb bila mak dah takde ni kakak sulung tu jd pengganti mak,masa berpantang pun akak duduk dgn kakak je,tak duduk dgn mentua pun..walapon masa kecik2 dulu akak ni selalu dibuli oleh kakak2 akak tu..skrg ni diorg lah tempat akak mengadu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bertuahlah akak mcm tu....
      ada tempat bergantung dan bersama sama .....

      Delete
  12. liya jeles dgn orang yg ada kakak nie... liya ada abang tapi abg tk sama cam kakak dimana dgn kakak kita boleh bercerita mcm2.. abg pula kalau dah kawen mesti dia lebih utamakan keluarga dia kan... sedihhhhh nak kakak juga... :((

    ReplyDelete
  13. Betul ada kakak x la malu sgt nak becerita apa2 masalah...

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Moga membantu orang yang ada masalah cap jari

Beli dengan foodpanda tapi makanan tak sampai?

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?