Serba salah tul...

Jadi manusia macam saya ni payah tul. Masa bekerja, rasa penat dan sakit-sakit badan tu buat rasa nak cuti. Malah, 2 minggu lepas, saya dah pergi ambil borang untuk memohon cuti awal dari tarikh bersalin..Cuma belum isikan je. Ni tengok, baru satu hari cuti, dah terasa bosan duduk di rumah.

Sekolah ambil cuti peristiwa hari ni, sebab acara Sukan Tahunan semalam. Mula-mula, seronoklah. Menjelang pukul 2 macam ni dah naik bosanla. Pagi tadi dah sapu dan vakum, taklah banyak sebab hari minggu suami dah kemaskan rumah. Baju pun dah kemas pagi tadi. Lepas masak makanan tengah hari, saya dah luangkan masa main dengan Naim, bahkan sekarang pun tengah layan dia lagi. Nak tengok tv pun, tak ada program yang menarik di hati. Tak biasa duk rumah waktu tengah hari macam ni, rancangan tv pun tak daya nak tengok.

Kalau gini gaya, tak jadilah cuti seminggu awal, kot-kot bosan lak menunggu di rumah nanti. Lagipun nati bulan puasa, sekolah anak balik awal, taklah terasa penat sangat. Budak-budak pun hormat guru-guru yang berpuasa, kurang sikit karenahnya bila bulan puasa nati..

Comments

  1. Bosan ke? Hehehehe....mmg pun kan? Takde aktiviti. Tp sy klu duk umah, tak henti2 bt keje. Ms tu la nak cuci bilik air, mop lantai, cuci dapur....cuti pttnye berehat. Tp kite exhausted bt keje.

    ReplyDelete
  2. hai , fara.. fara ni rajin tul....saya skrg xbuat kerja berat, dh 8bln lebih tmabah mmg agak mls skit....

    ReplyDelete
  3. sy dulu ms mula2 kawen pun bosan gak duk umah sbb dah biasa keje.. tp bila dah ada alisha, dah mula rs bestnya duk umah je.. hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agaknya tak biasa duk rumah pf hari kerja, tu yg rasa bosan. Kalau dh biasa, mungkin saya pun macam ina..

      Delete
  4. oh akak cuti sukan ye..takpe free2 nie akak update je entri baru..bolehla sy baca nanti.pasnie update pasal baby pulak..bleh?

    p/s:jgn buat kerja berat sngat okeh sis..;)

    ReplyDelete
  5. biasalah kalau dah cuti nie...hehehe..ndak tahu mahu buat apa

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts