Pening pilih nama bayi

Baru nak masuk anak kedua, tapi terasa agak sukar memilih nama yang sesuai nak diberikan kepada bayi yang bakal lahir dalam dua bulan lagi ni. Banyak tengok di laman web dan juga beberapa buku, namun masih tak ada kata putus lagi. Suami lak, bila mitak pendapat dia, asyik jawab, "Ayang cari lah dulu, senaraikan beberapa, nati abang pilih". Takke payah juga tu

Kalau ikutkan hati nak pilih nama yang mudah, ada maksud baik dan nama ringkas macam nama Naim. Konsepnya AN, tapi nama berawalan N tak berapa berkenan di hati lah pulak.

Apa-apapun ada masa banyak lagi. Boleh perlahan-lahan cari dan tentukan. Korang ada cadangan? Leh bagitau...

Comments

  1. mmg sukar memilih nama anak.kebetulan kan...LM masa nak bersalin anak first dulu cari 4 nama.2 lelaki 2 pompuan. sbb tu anak 2,3,4 semua relaks je tak yah cr nama...haha.nnt nak tambah ke 5 pengsan cr nama kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, nampak mcm LM ada plan nk tambah ahli lg, bgusnya.. Mesti semua anak2 baik n dgr kata. Nk mtk tip ni.

      Delete
  2. http://kini2u.com/v1/2009/12/nama-islam-bagi-anak-lelaki-bermula-huruf-n/

    http://kini2u.com/v1/2009/12/nama-islam-bagi-anak-lelaki-bermula-huruf-a/

    pilih pilih

    ReplyDelete
  3. Ahmad Nadeem ( Sahabat ) pilih hok ni pilih hok ni

    Nafiz ( yg melaksanakan )
    Nafis (yg Bernilai )
    Nafie ( yg berguna )

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts