hidup penuh cubaan

aku sebenarnya dh nak tidur tapi mata ni tak terasa nk pejam lak...mayb sebab dlm perjalanan blk dr kampung tadi aku dh byk kali tertidur....teringat perbualan dengan kawan lama td yang mengadu masih belum dikurniakan anak....aku sempat memberikan beberapa nasihat nak memujuk kawan tu supaya tak bersedih dan berusaha lagi...

kalau difikirkan, masalah seseorang xsama dgn orang lain....aku xla berbangga aku cepat dikurniakan anak selepas berkahwin..aku sedar yang aku ni cuma insan biasa....bersyukur aku diberikan jodoh, zuriat, pekerjaan, keluarga dan sahabat....cubaan dan dugaan tuhan boleh muncul dalam mana2 bentuk....mungkin jodoh, mungkin juga zuriat atau lain2....pekerjaan yang ada skarang mungkin xkekal utk 5 tahun lagi...duit yang ada mungkin bila2 masa boleh habis.....ahli keluarga dan kawan mungkin akan pergi meninggalkan kita.....jadi, di mana2 kesempatan yang masih diberikan kenalah kita bersyukur dan tidak sesekali2 riak dengan anugerah yang telah diberikan itu.


Comments

Popular posts from this blog

Moga membantu orang yang ada masalah cap jari

Beli dengan foodpanda tapi makanan tak sampai?

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?