Roti sardin pembuka tirai

Setelah sembilan hari meninggalkan rumah, petang ni kami selamat sampai ke rumah. Wah, bahagia rasanya. Masuk je ke dalam rumah tadi, suami saya terus mengatakan , "bestnya bau rumah sendiri".

Saya pun, juga rasa macam tu.. memang rasa seronok dah kembali ke rumah sendiri. Walaupun masih lagi rasa penat berjalan jauh, malam ni saya masak juga. Tapi saya tak memasak beriya-iya pun, cuma masak sikit jelah, goreng je roti sardin segera yang dibeli. Jamu orang yang sedang melayan bola.

Rindu nak sepahkan dapur sendiri.... hangus ke, kurang sedap ke, itu lain kira, apa yang penting, buat sendiri kita tahu bersihnya, halalnya dan pastinya ikut citarasa kita..

Comments

  1. Akak ingatkan bahulu 'made in klate', baru nak minta sikit, rupanya roti sardin

    ReplyDelete
  2. samalh mcm knor n somi.. blik, dr mna2.. mesti rmh sndiri juga yg best... nk buang air besar pun kt rmh sndiri best.. hihi.

    mcm sdp jer roti sardin tu...

    ReplyDelete
  3. itulah yg akak rasa bila sminggu blk kg..rasa rindu sesangat nak memasak..hehe

    ReplyDelete
  4. betul tu...rindu pada rumah sensdiri.home sweet home. sedap nampak roti sardin tu

    ReplyDelete
  5. betul tu..kalau akak pun pergilah kemana2 pun tp umah sendiri tetap paling best hehehe...

    nampak sedap roti sardin tu,betul..kalau buat sendiri lebih puas dan lebih penting kita tahu tahap kebersihannya kan

    ReplyDelete
  6. dah balik nanti..masak la setiap hari didapur sendiri lepas kan rindu ye AN

    ReplyDelete
  7. Betul tau, AN. Bila pergi berjalan dan dapat balik rumah sendiri, rasa seronok ya amat. Lupakan ajelah pasal baju kotor berbakul-bakul, dengan sesi mengemas rumah bagai. Janji dah sampai rumah rasa seronokkan. Tak kiralah bau rumah kita tu memang wangi ke tidak.

    ReplyDelete
  8. roti sardin!!!
    da lama tak meroti sardin kat umah :)

    ReplyDelete
  9. Ehhh....nyampah betullah, tetiba hilang pulak komen dah taip huhu ...
    Memang ar ....kalau dah lama tinggalkan rumah, mmg rindu nak balik rumah, nak tidur atas katil sendiri.....kan...

    Lama gak yer AN awak berjalan 9 hari mcm pergi umrah jer gayanya hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. ye jugak.. macam dah pegi umrah

      Delete
  10. Macamana? Dah sepahkan dapur ke belum ? Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepah dah sikit2.. sebab mentua datang, jadi masakla.. buat2 rajin.. hihu

      Delete
  11. saya pula semalam goreng kentang aje
    end up, malaysia kalah! tension!
    rasa cam nak sokong myanmar pula lepas ni...hehe

    ReplyDelete
  12. roti sardin goreng.. macam tak pernah makan lagi jer. bak sikit nak try rasa. hehe

    ReplyDelete
  13. tak prnh mkn lg.
    sy tak tgk pon.ats bas.hihi

    ReplyDelete
  14. kan..mana pegi pun rumah sendiri jugak yg best..puas tu berjalan,9 hari holiday..:)

    aiman dgh slurp2 tgok pic roti sardin segera ni..nmpk mmg sedap!

    ReplyDelete
  15. nampak sedap..
    apa2 pon masakan sardin mmg febret la

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1