Air dicincang takkan putus

Moga keceriaan, kemesraan dan kasih sayang antara anak-anak mama akan sentiasa berkekalan..


Kejap tadi kecoh rumah dengan adegan tolak-tolak dan jerit-jerit. Tiba-tiba elok je diorang berbaik sendiri bila kedua-duanya kena marah. Tahu je diorang nak bersatu padu bila ada ancaman ( dimarah oleh mama supaya main tu elok-elok),  sekarang boleh bergelak-gelak pulak tu. Pandai-pandai la korang, mama nak tidur kejap.. tidur pun depan ni je, bersedia untuk apa-apa kemungkinan. Bersedia juga untuk ditarik-tarik tangan atau rambut oleh Nazif kalau dia nakkan sesuatu.

Comments

  1. masa hero bongsu acik kecik dulu pandai "mengugut" AN..kalau mak tidur emi nangis..kalau mak tidur emi nangis kata dia..kalau kita terlelap sekejap pun mesti dia nangis betul2 ditelinga kita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. Tidur kejap je Acik.. saya ni kalau tak boleh tahan sangat, saya kena juga lelap walaupun sekejap. Dah terlelap tu, bila bangun ok la semula..

      Delete
  2. same la yg kt umah..terpekik terlolong..adoii...haha

    ReplyDelete
  3. klu boleh lelap tu kira oklah..jangan smp tak sempat letak kepala dah haru biru rumah dibuat 2 ahmad.hehe

    suka skin blog warna putih..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. hasil godek2.. "free sangat"

      Kalau saya memang sempat je lelap, dlm dewan exm pun kalau mengantuk snagat, saya tidur kejap sblm sambung jawab soalan..

      Delete
  4. Bising2 tapi bahagia kann?..seronok ada anak ramai..

    Jemputlah ke blog saya #projek2ribu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. baru dua orang anak saya ni..

      Delete
  5. hehe...unik la pic ni AN!bijak maknya snap pic ni...

    ReplyDelete
  6. Nampak kemesraan dua Ahmad ni dalam gambar....
    Rasa macam kejap jer Nazif besar....
    Dah pandai berkawan dgn abang dia...

    AN, berapa lama boleh lelap tu?

    Anak2 saya kalau tgk saya lelap mmg dia tak berani kacau... Kadang2 saya pura2 buat tidur, bila mereka intai terdengar suara si abang tegur adik2, "Shhh, jangan bising... ummi tidur...". Rasa terharu pun ada, rasa mereka dah besar. Rindu tau zaman mereka kecil2 datang peluk kita bila kita tidur :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha... entahla.. rasanya 5 min je kot.. mmg tak lama pun..diorang tgh ber'galak' main masa tu, tak aman nk tidur pun..
      best la anak-anak Nur tak kacau masa Nur tidur..kalau saya jarang2 je gitu. Kebanyakan masa memang payah nk tdo kalau ank tak tidur sama..

      Delete
  7. aamiin..betullah air dicincang tidak akan putus

    ReplyDelete
  8. Berkongsi rahim yg sama, mengalir darah yg sama.. bergaduh mcm mana sekalipun... pasti akan berbaik semula.

    ReplyDelete
  9. insyallah....

    begitu lah agam adik beradik..gaduh-gaduh..lepas mesra2 balik..

    ReplyDelete
  10. sya ni baru anak seorang pun kadang² xdpt nak lelap mata pun.. Kita baru baring, dia dah dtg panjat.. Tarik rambut..

    ReplyDelete
  11. bak kata pepatah air yg dicincang takkan putus.. hehe

    ReplyDelete
  12. Betulkan ....pandai org tua bagi peribahasa air dicincang takkan putus....
    Masa mereka kecik nilah mereka nak main ke nak gaduh ke, kita sebagai emak ni, masa mereka keciklah dapat bermanja dengan mereka, sok mereka dah kawen tak dapat dah nak tumpang manja hihi, memasing dah sebok ngan keluarga sendiri

    ReplyDelete
  13. Yang tak tahan bila anak-anak bergaduh ialah mereka akan berebut-rebut nak inform kita siapa punya salah. Masing-masing nak mengadu, nak menegakkan benang basah. Tak berhenti buat report. Letih mendengarnya. Kalau kita bertempik gegak gempita, barulah takda report baru ^__^

    ReplyDelete
  14. anak2 memang macam tu lah kan,kejap2 gaduh kejap2 baik,masa baik tu bukan main kamceng lg,berkomplot nak kenakan kita pun ada..

    ReplyDelete
  15. betul tu.
    akak cntik la header baru tu..

    ReplyDelete
  16. hehe...sama ajelah dengan anak-anak saya cikgu AN
    ada time ribut, ada time redup,
    biasalah tu adik beradik, tapi sebenarnya itu yang menghiburkan

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts