Penang Butterfly Farm

Jamu mata dengan keindahan bunga dan beratus-ratus rama-rama ..


Tak sempat tangkap banyak gambar pun sebab Nazif takut dengan rama-rama yang terbang bebas tu, jadi banyak jerit-jerit masa kami nak menikmati keindahan kat situ.

Apa benda ni? Agak saya ini yang sebelum jadi ulat beluncas, ye ke?

Masuk kawasan indoor baru Nazif tak menjerit. Elok je dia nak main, barulah ada peluang mama dan papa nak melihat-lihat.

Banyak juga bendanya.. 
pelbagau jenis rama-rama yang ada di seluruh dunia dipamerkan kat sini..

Geli pun ada bila tengok ni..

Rama-rama besar yang lawa.. 

Comments

  1. Wah! Cikgu jalan-jalan Penang ke? Best!

    ReplyDelete
  2. wahh bestnya..teringat time pergi sana masa belajar dulu. tapi saya takut nak tengok ulat-ulat semua tu

    ReplyDelete
  3. memang cantik ,,,
    mcm2 warna..
    mesti naim nazif teruja tgk rama2 ni..

    yang bergantung tu kepompong kan?

    ReplyDelete
  4. kat melaka ni pun ada satu taman rama2... kami tak pergi pun, walau hati teringin nak masuk... sbb faris sama macam nazif... fobia benda yang terbang... mmg menjerit je la maknanya...

    ReplyDelete
  5. Mak hai... dah sampai Penang rupanya! Tak aci, tak aci. Sibuk dok tanya kita pi mana cuti sekolah dok memerap kat rumah, rupanya dia sekeluarga dah sampai Penang, tak habaq pun tau! Hahaha...

    Kalau zaman belajar dulu ni, naik jemu tengok rerama. Dari beluncas sampailah yang cute mute semua dah kusapu bersih buat artifak gitu. Hehehee....

    Ish, cemburu dah bangkit ni, AN! Takkan nak duduk rumah je nih! Aduhai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak tu kan cuti tahun dah habis, rehat je kat rumah.. haha.. gurau je.. meh la datang...tapi kami nak balik dah.

      Delete
  6. cantiknya rama2..alahai potong stim sikit la nazif takut rama2,tak boleh la berlama menikmati keindahan rama2 yg warna warni.takpelah yg penting dh smp kesini.sy yg org png ni pun tak smp lagi penang butterfly farm.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang dekat gitulah.. tak teruja sangat. Orang jauh ni jakun..semua terbeliak mata mennegoknya

      Delete
  7. owhhh ada satu yang kat kl jugak kan... I naks angat pergi tapi tak sempat. bila la dapat bawak anak2 ke tempat macam ni, mesti seronok. Nazif kenapa jerit2? geli ker?

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Best nih.saya suka tempat nih..tapi anak tak suka..pergi sekali dulu..anak saya yang sulung ni takut dengan serangga.heheh

    ReplyDelete
  10. Pernah ke sana masa zaman belajar dulu2... Ikut rombongan kelab apa ntah... dah lupa....
    Ala, NAzif takut rama2 ker? Biasa budak2 pantang tgk rama2 mesti nak tangkap... Kita pula yg larang takut mereka tangkap masukkan dalam mulut...

    ReplyDelete
  11. saya pernah ke sini dulu tapi tak ingat lagi cemana keindahannya... yg ingat masa makan jer... hahaha... terima kasih share

    ReplyDelete
  12. walau dah beberapa kali ke Penang. tapi still ada lagi tempat2 yang menarik yang terlepas nak singgah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak tempat menarik kan kat sini..

      Delete
  13. Cikgu.....cikgu mmg suka cakap 'lawa' yeh....
    Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk Okje yang lawa.. yes.. memuji pada yang memang lawa

      Delete
  14. bestnya.syiokkan..
    semuanya lawa..

    akak, ni pon sama. x pernah masuk.hahah.sabaq je la.
    dh anak ni nnti msuk penang, blh la kan :)

    ReplyDelete
  15. dah nama pun taman rama2 dah pastilah semuanya rama2 kan AN..xde ler rimau kat cni kan!!hikhik..

    ReplyDelete
  16. yang ni ada lalu aritu
    tapi tak singgah pun sebab ada destinasi lain
    tapi lawa sungguh ye rerama tu cikgu
    tu bukan kepompong ke cikgu? camne dia boleh buat cantik aje tersusun ye?

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts