Rendang ayam kampung

Sesi bergotong-royong masak rendang ayam kampung dalam kuali besar untuk majlis tahlil arwah Opah esok. Sedang berbau wangi sekarang ni..

Orang lain bergotong-royong masak, saya bergotong-royong juga... ni kerjanya


Naim dan Nazif.... apa lagi? Seorang asyik merengek, yang lagi sorang pula nak tidur kat atas paha mama....Abaikan baju tidur yang dipakai Naim tu, memang fesyen sekarang, budak suka pakai baju tidur kegemaran tak kira masa ye.. Budak itu Naimlah siapa lagi....

Comments

  1. Saya pun esok ada majlis juga di rumah, ni baru siap kemas rumah & masak2.

    #Selamat hari raya :)

    ReplyDelete
  2. sedapnya..kalau dekat sy x malu nak dtg,hehe

    ReplyDelete
  3. Ohhhh duk perak lagi yeh....
    Sedapnya rendang tu AN...
    AN....bahus gak tu alasan tak yah nk menyebok memolong masak! Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...faham okje ni...memang bahus alasan tu

      Delete
  4. wah besaqnya kuali....daun apa tuu letak dlm rendang

    anak..anak mcm2 ragam ehe..layan ajelah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daun salam rasanya

      Haha..kalau salah sorry..

      Delete
  5. itu nampak mcm daun kunyit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg daun salam.. Daun kunyit masuk kemudian.. I kenal lagi kalau daun kunyit...hihi

      Delete
  6. sedapnyer.. lg2 ayam kampung.isinya lg manis kan..

    hihi.tu tdo keletihan kot

    ReplyDelete
  7. Sedapnya.. Sy buat tiga ekor masa raya aritu. Tp rendang cili api je

    Syafiq pun.. Bj tido nk pki siang2 buta. Geram betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. Ada geng naim nampaknya ni.. Mmg geram kan? Puas dipujuk pun tetap juga nak pakai baju tidur pada siang hari.. Orang ingat tak mandi nanti..

      Delete
  8. sedap nampak rendang tu...

    amboi lena naim tido kat peha mamanya ye

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Cara daftar kad Touch N Go

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1