Gaya memandu nak selamat daripada kena saman


Bijak betul rakyat kita ni. Tahu aje mana tempat yang dipasang kamera AES ni, tambah lagi tahu pula yang kamera ni mengesan had laju dapat dilihat antara jarak 2 hingga 3 kilometer sebelum lokasi kamera berkenaan. Yang 'bijak' ni sebab saya perhatikan kawasan yang sebelum diletakkan kamera ni sekarang akan sedikit perlahan aliran trafiknya, walaupun bukan pada waktu puncak. Macam ada apa-apa berlaku kat depan. Tapi, bila dah lepas kawasan kamera ni, sebahagiannya mulalah pecut tak ingat...


Kalau macam ni agaknya boleh ke mengurangkan kadar kemalangan? Sama aje rasanya.. Saman memanglah dapat dielakkan tapi setakat itu ajelah .Pemandu kita beringat di kawasan yang ada kamera AES je, di kawasan lain tak beringat pula, sedangkan kamera ini diletakkan di beberapa kawasan kerap berlaku kemalangan yang dikenal pasti di sepanjang lebuh raya,jalan utama dan persimpangan trafik.


Comments

  1. Replies
    1. td sy tgk mmg ramai 'bijak' mcm ni.. smpai sesak jalan sekejab..

      Delete
  2. dorg hanya sayangkan duit takut kena kuarkan sbb kene saman tapi tak sygkan nyawa

    ReplyDelete
  3. Kesian kerajaan berbelanja utk semua kamera tu.. isk isk isk

    ReplyDelete
  4. Semoga kita sentiasa menjadi pemandu berhemah tak kira bila dan di mana...

    ReplyDelete
  5. kita jadi pemandu berhemah la..tak perlu takut dgn kamera tu kan

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts