Sayang dan Comel

Di saat Sayang sedang khusyuk berjoget joget ikut alunan lagu gangnam style, diri ku masih memangku Comel yang sedang lena. Nampaknya memang lena sungguh Comel tido, sesekali Sayang buat aksi gangnam, tak langsung Comel terkejut.

Siapa pula sayang dan comel ni? Haha, anak anak saya lah, siapa lagi...Pada mula papa diorang perasan saya panggil hero kesayangan saya ni Sayang dan Comel,dia pernah pertikai, katanya panggil Comel macam panggilan untuk kucing je... Sabar aje lah.. Apa apa pun niat kita yang penting, kan?

Bagi saya, saya panggil tu nama yang baik, jadi tak salah dan tambahan lagi saya ikut sunnah nabi.. Saya panggil anak saya comel sebab dia memang comel dan saya memang harap anak anak saya membesar jadi anak yang comel. Bukan ke setiap kata kata tu doa kita.. Kalau kita panggil si gemuk, si buruk maknanya mendoakan seseorang tu jadi macam itu lah... 

P/s : tengah tunggu Comel bangun, nak keluar jalan jalan.. Sayang dah lama mengajak keluar tu..

Comments

  1. Umi alya : sorry akak, terdelete komen akak dengan tak sengaja...

    Tadi, kak tini bagi tau yang mmg ada kawan kak tini yang dipanggil comel dan manja....

    Special kan? Bayangkan orang dewasa dipanggil macam ni...

    ReplyDelete
  2. pelik juga,..ada yg suka gelar anak dgn nama yg pelik2...sedangkan panggilan itu juga doa kan,...sayang mmg sinonim untuk yg tersayang..ehe..mg terus sayang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak izan, ada orang ckp ank kecil klau nk lawa bila besar kena pggl BUDAK BURUK, mcm mcm kan?

      Delete
  3. Aisy...suami saya panggil aiman sayang...mula2 anak keliru bila abinya oanggil saya ayang dia yang pandang. ..lama2 abinya panggil saya ummi sama mcm aiman...sayang terus utk aiman sahaja...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi... klau naim lak, masa dia baru baru cakap, dia pun ikut pggl saya YANG bila dgr papanya pggl mcm tu..

      Delete
    2. hahahahhaa..reply komen ni lawak la kak..anak2 mengikut apa yg suami panggil..

      teringat pulak kartun shinchan..dia panggil mak dia, "misae"..:p

      Delete
    3. haha.... komo takde anak lagi, bolehla gelak ye? mmg budak mmcm macam gelagatnya yg buat kita sentiasa nak gelak

      Delete
  4. lya lak suka [anggil asya sayang..

    betul tu, panggilan kt pd anak ibarat 1 doa, sbb tu kt kna pgil nma y elok2

    ReplyDelete
  5. amboi joget dgn lagu gangnam style..hehehe..
    saya pun kdg2 panggil anak bongsu sy comel..sayang..cantik..jelita..
    panggil yg baik2 mudah-mudahan anak akan jadi yg baik2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naim ni semua yg hiburan dia minat,.. ikut mood dia , klau time opah atuk datang, lagu ahmad jais pun dia layan...

      Delete
  6. Hihihihi. Saya pun selalu panggil adam sbg sayang. Tapi saya panggil "sayang mama". Panggilan macam ni boleh eratkan lagi kasih sayang. Org lelaki mungkin takut sbb kita manjakan anak lelaki. Kalau anak perempuan mungkin hubby x kisah. Tapi, lelaki / perempuan tetap anak. Tetap sayang =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun ada juga pggl naim SAYANG MAMA, ikut sedap je... tp kalau nk marah ahmad naim dijerit.... dia tahu la nk marah...

      Delete
  7. hehee sayang dan comel.. untuk kesayangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. utk dua hero kesayangan.... naim dan nazif

      Delete
  8. Assalam AN..masa acik dok T.karang dulujiran acik memang panggil anak lelaki dia sayang.sekarang dah ada anak du tetap tak berubah panggilannya

    ReplyDelete
  9. syg n comel mestilah utk anak anak kan...

    ReplyDelete
  10. muah untuk sayang dan comel...heheh..mudahan menjadi anak yg penyayang dan comel..ameen!

    ReplyDelete
  11. akak pun mcm tu..bezanya adam nak dipanggil hensem,adrien dia kata comel..hehe hentam je la

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Cara daftar kad Touch N Go

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1