Dengar, faham dan cuba buat

wajah wajah ceria nazif selepas kebah demam

Tetiba saya teringat pesanan salah seorang pengetua saya di JB dulu..
 
Cikgu, Cikgu ni cikgu...
cikgu ni juga ibu dan ayah...
Kalau anak kita sakit, anak kita ada masalah apa perasaan ibu dan ayah semua?
Jadi, kalau mengajar pun kenalah mengajar macam anak murid kita tu seolah-olah anak kita sendiri...
 
 
 
Mendalam maksudnya....
Maksudnya pun luas.. bagi yang faham, baguslah..
saya pun, rasanya sejak setahun dua ni baru lebih faham erti ayat-ayat tu...
semoga dapatlah diaplikasikan dengan baik..
apa-apa kerja pun sama kan ? tetap perlu amalkan konsep ni..

Comments

  1. ala comelnya....alhamdulillah dh baik ye

    ReplyDelete
  2. ikhlas dalam apa jua..in shaa ALLAH berkat rezeki yg dapat..

    ReplyDelete
  3. anak kita adalah cermin ibu bapa yang sebenar...

    tq wish bzday ^_^

    ReplyDelete
  4. sihat dah ye... alhamdulillah...

    ReplyDelete
  5. Lega bila dapat tengok wajah ceria kembali semula. Moga terus sihatlah hendaknya.

    Bila dah jadi ibu dan juga guru pasti memahami maksud itu. Begitu juga bila dah jadi ibu pasti faham maksud tersirat N3 ini.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah kembali ceria...berbunga hati melihat nazif.

    ReplyDelete
  7. comeynyer dia...

    betul tu..apa2 kerja pun sama,semoga kita akan dpt menjalankan tugas yg diamanahkan dgn lbh baik

    ReplyDelete
  8. Sy berhrp sgt, supaya cikgu menganggap anak-anak murid tu anak-anak mereka sendiri. Entahlah. Pengalaman sy dr ms bersekolah hingga pernah jdk cikgu sementara...semenya buruk-buruk belaka. Tataulah kenapa.

    =(

    ReplyDelete
  9. kesian Nazif..alhamdulilah Nazif dah ceria balik..
    lega kan Aisy tengok anak ceria semula..:)

    ReplyDelete
  10. dah sihat dah nazif.comel jea
    moga nazif sentiasa sihat.

    ReplyDelete
  11. Its good to see him back as usual.
    "Cikgu ni cikgu" tu pun dah cukup sebenarnya kan. Besar tanggungjawab mereka ni.

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah dah sihat dah comel ni

    ReplyDelete
  13. Tugas cikgu nampak mudah tp berat sebenarnya.

    ReplyDelete
  14. Betul tu...biar memandang anak org tu dgn mata hati....kalau anak kita berjaya biar sama sama berjaya ...semoga dikurniakan hati semulia itu.

    ReplyDelete
  15. moga lepas ni sihat2 je ya! nampak sangat ceria mukanya...

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah dah sembuh..semoga sentiasa sihat yea :)

    ReplyDelete
  17. Memang kagum dgn pengorbanan guru2 yg tidak dpt dinilai dgn wang ringgit.
    Rindu kenangan dgn arwah guru2 saya yg pernah susah payah memasak masa
    kami kat Pusat Pemindahan Banjir kat sekolah. Kita dok sedap2 tido, diorang
    susah payah masak nasi berkawah2.. Alfatihah utk diorang. Syahdu ni...

    ReplyDelete
  18. Setuju dan faham, pengorbanan cikgu yang tak ternilai :D....:)

    ReplyDelete
  19. nazif baru kebah demam ek.. aqilah tgh demam lagi.. tp nsb dia xbyk ragam.. cuma tu la, dia kecik lagi, risau gak demam2 ni

    ReplyDelete
  20. pengorbanan cikgu mesti dikenang... x ada ckg, kita nak rujuk pada siapa ilmu2 yg ada...kan....ckg sangat berjasa..hargailah cikgu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya cikgu tak harap pun dia dikenang or dihargai..

      Delete
  21. faham..dan sebab tu kot sy minat and bercita2 nak jadi cikgu..:)

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Cara daftar kad Touch N Go

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1