Rojak

Assalamualaikum..
Teringin nak menulis tapi tak ada yang terasa sesuai nak dicurahkan.. Jenis orang macam saya ni memanglah, kalau tengah pikir macam-macam dengan ada yang buat risau di hati, sampai satu tahap tu, memang tak terluah dan akhirnya saya diam je.. Itulah juga ayat-ayat yang selalu saya cakap bila saya bising mengomel apa-apa dan suami macam cakap saya ni naik marah.. kalau marah betul saya dah tak bising lagi, tapi diam membisu pulak..

Pengajaran daripada kejadian semalam, mungkin apa yang berlaku tu, sebahagian daripada petunjuk yang saya doakan. Harap-harapnya macam tulah. Korang pernah tak, bila alami sesuatu yang merisaukan dan  mengejutkan, korang mula fikir apa lah salah yang korang dah buat sehingga kena macam tu? Akhirnya saya mula merujuk kejadian dengan doa yang dah beberapa hari saya minta, iaitu minta petunjuk untuk sesuatu yang lain. Lapang sikit dada selepas kaitkan dua hal ni bersama-sama..

Redha jea lah, in shaa Allah dugaan ni akan mengingatkan diri saya di samping mematangkan diri ini...ok tu je, nak siap-siap ke sekolah dulu, hari ni nak kena bagi ceramah lah pulak..

Comments

  1. sebelum terjah sini, saya baca tajuk, terus ternbayang rojak buah.. hihii

    ReplyDelete
  2. Pernah je terfikir macam tu tapi saya percaya setiap apa yang berlaku segalanya atas kuasa Tuhan so kita kena redha..Berdoalah pada Dia untuk minta ketenangan hati yea..

    ReplyDelete
  3. akak memang der masalah meluahkan perasaan.. payah...

    ReplyDelete
  4. salam aisy..

    betul tu kdg2 bila sesuatu yg kurang menyenangkan berlaku,selalu jugak akak terfikir yg ada kesalahan yg dah akak buat dan Allah bg semua tu utk menyedarkan akak,akak ni bukan apa selalu juga fikir yg bukan2..

    alhamdulillah akak sihat,alahan masih ada,selera makan pun kurang lg nih,bila dpt makan yg sedap2 tp lepas makan mulut lak rasa tak sedap,mula la nak keluar isi perut..teruk juga yg ke3 ni hehe.
    ikutkan tak larat malas jg nak menulis tp kuatkan semangat juga sbb tangan gatal2 bila tak menulis..hehe

    ReplyDelete
  5. pada mulanya mesti panas tetapi bila dah bertenang baru berfikir...hehehe

    ReplyDelete
  6. Bila kecamuk macam rojak campur macam-macam ada alm minda. Tapi betul akhirnya bila sujud dan mohon padaNya akan ada sedikit terapi pada segala yg kecamuk...

    ReplyDelete
  7. hurmm cikgu selalu gak jadi macam tu....semoga terlerai segala dugaan. wahh hebat demo siap kena bagi ceramah hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..xla hebat.. Ceramah utk budak2 ok je, jgn bagi utk org lain, mmg menggigil jadinya

      Delete
  8. OKje pulak, kalau dah marah sangat dgn anak2...mmg diam aje le melayan perasaan heheh

    ReplyDelete
  9. Insan yang diuji adalah insan yang terpuji.
    Dengan jadinya satu2 perkara, buat kita fikir dan lebih tabah kan.
    Yang tu sokong, my hubby pun takut kalau saya diam tak bebel hahaha.

    ReplyDelete
  10. saya kalau dah kecamuk gitu,..menangis jer..hihihi..cam budak2 lak...sebab pastu mesti lega....

    ceramah pasal apa tuu ?..wah hebat cikgu

    ReplyDelete
  11. sama juga kalau dah marah sangat saya akan diam saja..

    ReplyDelete
  12. kdg2 sy pun pernah terfikir mcmtu, tapi cepat2 sedarkan diri sendiri; misti ada perkara baik/hikmah disebalik yg terjadi..

    ReplyDelete
  13. mesti ada hikmah di sebalik apa yg terjadi...ain kena kuat ye dalink

    ReplyDelete
  14. sy punya karekter camtu la lebih kurang sama macam akak..kalau sy bising2 tu, means sy bukannya betul2 marah..sebab kalau sy betul2 marah, sy akan diam jer..:)

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts