Sebab cuti ke memang rindu ni?

Hari ni rasa lain macam tak dapat nak telefon atau bagi mesej kepada Papa N.  Padahal pagi tadi saya ke sekolah, ada kelas tambahan untuk murid tingkatan 3. Dah habis kelas, sempat temankan kawan ke Mydin Mall. Balik pun dah pukul 12.45 sampai di rumah. Maknanya takla lama sangat pun ada masa lapang hari ni tapi, beberapa jam ni, saya rasa pelik pula.

Biasanya kami bukan jenis saling berhubung sangat. Kalau ada hal barulah buat panggilan. Mesej tu selalunya sikit juga. Saja tanya pasal anak kalau dah pukul 6 tu. Kalau pagi pula, tanya ok ke suami menguruskan anak di awal pagi seorang diri, sekiranya saya kena pergi kerja awal. Sertakan sekali gambar apa anak-anak sedang buat. Takdalah pula kami bermesej rindu rinduan pulak..

Kesnya sebab telefon Papa N dah pecah skrinnya. Lewat malam semalam baru perasan. Jadi, nak tak nak kenalah Papa N pergi kerja hari ni tanpa ada telefon bimbit. Katanya lagi, balik nanti baru pergi ke kedai membeli telefon yang baru.

Cepat beli hp baru !!!! Susah gini..hihi. Kalau hari biasa ok je. Kalau tak ada baru rasa lain macam ya..

Comments

  1. Biasa macam tu kot AN..kata kawan acik dulu..bila depan mata nak marah je..bila tak de teringat hi hi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. betul2. Kalau ada depan mata asyik nak gaduh je..

      Delete
  2. ish..memang rindu la tu..cuti tu sebagai sebab je..rindu2 aduh sayang merindu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. Macam tak biasa banyak masa lapang pulak ya. Nampak sangat biasa jenis suka gaduh. Haha

      Delete
  3. Zaman dulu hp ni bukan semua orang yang ada......macamana mustahak pun...... nampaknya tawakkal ala Allah je le ....nak tanya keadaan anak pun tunggu balik rumah.....Sekarang ni kalau hp rosak mmg rasa tak lengkap hidupkan AN...
    Dah beli ke belum Hp tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat ...dah beli.. baru je tadi. Panas2 lagi tu. Tulah pasal, kalau dulu takpe je.. ini rasa lain je.. ai. Nampak kebergantungan kepada gadjet.. tak lengkap kalau tak ada

      Delete
    2. Singgah pagi sini sat......
      Kelas tambahan lagi hari ni?

      Delete
    3. Ai Okje. Tak da kelas hari ni. Tengah tanda kertas soalan exm.. ai, mood nak balik kg, rasa malas pulak menanda.

      Delete
  4. Amboii sweetnya.
    Org kata.. kalau kita rindu petanda dia pun tgh rindukan kita.

    ReplyDelete
  5. Hahaha... pandai lagi ya merindu bagai. Yalah, bila dah ada anak ni rindu pada suami tolak tepi, kena fikir banyak hal lain yang lebih penting...hehehe ....

    Saya pun kalau HD ada saya tak heran sebab dah biasa memang adakan tapi kalau sehari HD keluar balik sampai lewat atau kena outstation ke, mulalah rasa rindu sangat alahai. Kalau boleh bila HD balik nanti, terus nak peluk cium :) Bila dah nampak semula depan mata, takda pun rasa apa-apa ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. bagus mesra2 macam tu.. dah ada kita rasa lega kan.. bukan tak da rasa apa2 pun. Rasa selamat tu sebenarnya. Kalau tak ada mula rasa tak selamat, itu yang tercari2

      Delete
  6. Sememangnya begitulah zaman sekarang ni...hp menjadi teman perhubungan utama...tak dapat di nafikan dan tak dapat menidakkan nya...

    Apa lagi kecanggihan seperti sms..wassapp dan wechatnya...seakan dekatnya dengan kita...cepat jer sesuatu gambar peristiwa itu dapat kita lihat walaupun tidak berada langsung dlm situasi itu...

    ReplyDelete
  7. rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu !!!!

    ReplyDelete
  8. tu le aisy ...org kate telefon skrang dah keperluan sgt2.... jadi penghubung kan ...

    mcm lieya laa kalo tetinggal henpon sanggup patah balik umah haahahaha kalo tak rase tak tenang jiwa raga....skrang ni kos baiki pun dah mahal kan, better amik phone baru ajek...ehemmm ape la sambaran en suami tu yeak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. hp biasa je. Tetiba gini, nak sambar ipong tak mampu lah. Asal boleh guna macam biasa tu oklah..

      Delete
  9. sejk dh berlaki ni telefon dh jd x pnting..haha..
    kalu hntr msg cinta..
    di tnya plk..ada apa2 ke?

    ReplyDelete
  10. teruskan rindu merindui AN..hiii

    ReplyDelete
  11. rindu kt suami sendiri apa salahnya.. hehehee

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts