Hobi baru Naim

They said...

Baby will make loves stronger, days shorter, nights longer, dirty clothes, home happier, and the future worth living for...

Nak tambah lagi sikit petikan ayat ni...

Jangan dilupa....
dinding rumah, peti sejuk jadi medan melukis menconteng. Alangkah bertuahnya ada ruang yang besar. Bagus Naim.. bagi Papa lebih kerja ya.. bagi mama naik panik.. bila nampak mama macam naik angin, pandai dia buat baca buku... sabor je la..


Comments

  1. Aisy.. same la... kat rumah ni pun ada hasil tangan 3 beradik... nampaknya kena tunggu semua dah besar baru boleh cat semula... hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. betul. Buat2 tak nampak je sekarang ni ya

      Delete
  2. hihi. pandai amik hati mama ye Naim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu yang tak jadi nak marahkan dia.. hihi..

      Delete
  3. Rajin Naim baca buku..heeehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rajin campur mengada2... masa dia nak membaca orang lai pun kena duduk dgn dia.. jadi kawan sekelas dia..

      Delete
  4. kreatif sebenarnya naim ni..percaya tak aiman dulu tak pernah conteng dinding..sbb dia takut dengan abah dia..mungkin sbb tu kot aiman malas berkarya..nk lukis pun jarang2..budak suka menconteng macam naim ni mesti kreatif dlm berkarya nti, percayalah....hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harapnya gitula ya.. Naim ni baru mula menconteng dlm sebulan ni. Sebelum ni bersih je dinding rumah kami. Ini, dinding ke lantai ke peti sejuk dan meja semua jadi mangsa dia..

      Delete
  5. Haha.. kami dulu biarkan je diorang berkreativiti.. kdg "hasil2 karya" tu pun cantik jugak dan melucukan pun ada. Bila diorang dah besar sikit, baru kami cat semula.

    Jgn dimarah2 Aisy... anggap je la semuanya tu seni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. kalau kata marah takla marah sangat.. terkejut dan sebab nak buat kenduri je minggu ni yang saya jadi rasa alahai... kalaulah fapat dikurangkan kesannya. Tapi suami cakap, biar jelah. Orang fahamla rumah kita ada anak kecil..

      Delete
  6. Haha...dia baca terbalik ke tu AN? hehe...
    Pandai dia nak bagi turunkan darah mama dengan baca buku....
    Alah AN....kalau ada budak kecik gitu mmg biasalah dinding rumah penuh dengan mural kreatif mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...mmg pun. Pandai Okje..perasan ya. Ni gambar masa saya terkejut Naim tengah conteng peti sejuk dan lantai. Dia terus ajak saya teman dia belajar. Pegang buku pun terbalik. Terus gelakkan dia..tak jadi nak marah.

      Delete
  7. BAKAT TERSERLAH..GOOD2...

    BAIRKAN AJAE CONTENGAN DIA TU...BILA PENAT BERENTILAH TU..ANAK KECIL2..RMH MCM KAPAL PECAH..DH BESAR SIKIT KITA CATLAH BALIK..ADALAH ALASAN NAK TGOK RUMAH BARU..HEHEH

    ReplyDelete
  8. kat rumah i pon byk hasil seni yg tak terrungkap dek akal... tak termasuk lagi tampalan kertas hasil seni diaorang. siap koyak buku lagi sebab nak tampal kat dinding.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah..tu kreatif tu.. naim baru lagi ceburi bidang ni. Dia tak tahu lagi teknik koyak tampal ni. Hihi.

      Delete
  9. Hehehe... Samalah mcm umh saya. Sentiasa ada hasil kerja ank

    ReplyDelete
  10. hahaha dan dan dia baca buku yer, takper la let them, dinding semua tu nnt boleh cat balik, let them berkarya hehe.

    ReplyDelete
  11. pandai naim ye,mama nak start membebel terus baca buku...hehehe bagus2 mesti mama dah sejuk hati tengok naim buat mcm tu kan

    ReplyDelete
  12. Kira oklah 5 tahun baru menconteng. Kalau start menconteng sejak kecil lagi, mahu berwarna-warni rumah dibuatnya. Itulah AN kan, hati memang rasa nak marah tapi bila mereka buat muka blur2, comel2 gitu, tak sampai hati pulak rasanya...

    Standby cat kat rumah siap-siap. Tak pun cat aje dengan cat yang boleh lap. Maknya punya kerjalah mengelap tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4 tahun MD..

      Papanya cakap biarlah dulu buat sementara ni.. kalau makin teruk lepas ni baru cat semula.. jenis budak ni mudah bosan, (harap2nya lah).. kalau makin banyak mural nanti...pun lawa juga kan?

      Delete
  13. kat rumah IbuNoey pun dah ada sikit2 karya Firas. tapi bila hubby perasan, dah tak suka bagi pen/pensil kat Firas. IbuNoey dah cakap,biarlah, budak nak belajar kan..

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Cara daftar kad Touch N Go

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1