Papa: Pertanian kita berjaya!!

Ni nak kongsikan kisah suami bersembang dengan Naim. Maklumlah baru masuk rumah baru, sebulan dua ni memang seronok la. Ada tanah sikit kat belakang, nak bercucuk tanam.

Papa: Naim, pertanian serai kita berjaya lah !! Nanti tak payah lagi beli serai.

Ada ke patut, tanam serai 6 batang dianggap pertanian? Haha.. Saya gelak ajelah dengar perbualan dua beranak tu. Naim entah faham ke tak bila ditunjukkan pokok-pokok serai oleh papanya tu..

Comments

  1. hehe, dia bangga tu kan, bukan senang nak tanam serai walaupun 6 batang..

    ReplyDelete
  2. @huda: ha, bangga lah tu kot.. skrg baru tanam lg limau purut, kunyit dan pandan..hari2 dia siram dan tengok...arap hidup baik la..

    ReplyDelete
  3. xpe..pasnie xyah beli dah..hehe..walaupun xbanyak ditanam...tapi rasa puas tu berbaloi..huhu..nak menanam nie tgk tangan jugak akak kan...kadang2 xmenjadi..huhu

    ReplyDelete
  4. Klu sy pun, menjerit suka. Teringin nak tanam herba2 mcm tu. Tp tunggu ada umah sendirilah (bila tu?). Heheheh!

    ReplyDelete
  5. @fara :haha, ni nampaknya btl kira istilah pertanian lah ye? ramai lak yg sokong ni...bagus jg, senang sy masak nati

    ReplyDelete
  6. @TF : tgk tn ape TF, suami akak tu part lain mmg xrajin, ni agaknya semangat umh baru je...tgk la lama sikit nati..

    ReplyDelete
  7. malas dah nak bertani. asik kena potong dengan pemotong rumput je haha

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Cara daftar kad Touch N Go

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1