Hadiah ape yang sesuai agaknya?

Korang mesti rasa resah bila nak pilih hadiah bagi seseorang kan? Aa sama lah kita. Saya kalau nak belikan hadiah buat sesiapa je lah tak kira untuk suami, mak ayah, mertua atau kawan-kawan selalu rasa resah. Bukan ape, bimbang hadiah yang dibeli tak sesuai dengan diorang.

Pernah bila saya bagi hadiah orang tu terima tapi tak pernah menggunakan hadiah yang diberikan. Bukankah tu bermakna dia tak berkenan dengan hadiah tersebut? Kecik hati saya. Tak beli pun salah, beli lagi salah, kan? Rugi duit saya...

Lainlah kalau orang tu bagitahu siap-siap apa yang dia inginkan. Tu senang bagi kita. Tapi kalau bagi hadiah macam tu tak la terasa cabarannya, kan? Kalau dia mintak yang bukan-bukan, lagi naya kita. Tak ke terasa orang tu demand lak?

Jadi moralnya, mungkin kita kena tengok orang dan budget kalau nak beli hadiah untuk orang lain. Yang penting ikhlas. InsyaAllah, Ahmad Naim akan saya didik supaya menghargai pemberian orang lain..

Comments

  1. Sy pnh plan nak belikan suami hadiah. Tapi bila setiapkali nak bagi, dia akan kata, "Tak payahlah. Hadiah awak dan anak pun dah cukup bagi saya"

    Sob...sob....(jimat duit sy)

    =D

    ReplyDelete
  2. betoi tu .. kalau tau apa dia nak kan senang..janji tak mahal sangatlerkan.. yang mampu... kalua tak pakai @ guna sayang...

    ReplyDelete
  3. @fara : bestnya suami fara mcm tu... mmg jimat sungguh...

    @zila: mesti la rasa syg sb kita beli dgn niat baik nk bg org tu, tp tak guna lak

    ReplyDelete
  4. ca risau kalo belikan adiah untuk lelaki..kalo pompuan senang je nak beli..hehe

    ReplyDelete
  5. @ca : yeke? tak semua perempuan yg ok mcm tu, kalau yg cerewet lg dasyat dr lelaki

    ReplyDelete
  6. kadang2pening gak..haha..kalau tnye die pe nak ..xsuprise pulak kan..tapi kalau.xmahal mane pon janji bermakna..

    ReplyDelete
  7. salam kenal dan salam dofollow sini dik
    yupp pening bila nak pk hadiah apa untuk seseorang, tapi akak rasa kalau kita dah rapat dengans eseorang tu, tentu kita tau apa minatnya, so berilah sesuatu yg sesuai dengan jiwanya.. biar tak mahal tp ikhlas dan berguna untuk tersayang tu...

    ReplyDelete
  8. salam..
    a'ah..betul2..selalu je ambik masa yang lama bila pikir pasal nk bli hadiah kt org ni...heee

    ReplyDelete
  9. s'stgh org ske hadiah yg dberi n syg nak mgunaknnye..sbb tu die smpn..cth, klo bg bju..mayb org tu gne mse ade mjls gah2 je..pstu smpn blk dlm almari..so..k.ain jgn cpt sgka bruk..

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts