Kenapa lelaki tak nak memberikan komitmen dalam perhubungan?

Semasa ber'sms' dengan kawan lama tadi, dia meluahkan rasa tak puas hati kerana kawan lelaki yang dia berkawan sejak lebih tiga tahun masih lagi berikan alasan bila ditanya soal kahwin. Rasanya ramai perempuan yang mengalami situasi macam ni kan? Sama ada pernah mengalaminya sebelum bertemu jodoh yang sebenar atau pun masih lagi di situasi ni sehingga kini.

Mungkin alasan yang selalu diberikan oleh lelaki macam ni ialah kerana banyak lagi perkara yang ingin dicapainya sebelum mendirikan rumah tangga. Bimbang komitmen terhadap perkara tersebut akan terganggu. Ada juga yang kata belum sampai masa.

Saya siapalah sekiranya nak membuat kesimpulan tentang hal ni. Anda yang di situasi ni , diharap lebih memahami pihak lagi satu. Tenangkan fikiran, banyak berdoa kepada Allah supaya memberikan petunjuk. Yakinlah pada ketentuan Allah. Setiap yang ditentukan untuk kita ada hikmahnya yang tersendiri..

Comments

  1. lelaki tak nak cepat kawin takut tak dapat bagi anak bini makan hehe

    ReplyDelete
  2. tu betul...mmg ada yg alasannya macam tu..tp ada yg dh keje stabil, umo pun bukan muda tapi tak nak juga kawin, nk kawan2 je...

    ReplyDelete
  3. mmm...ada betul bak kata komen 1..tapi abah kawin muda juga.hehehe

    Thanks Yuyu Zulaikha Sebab Sudi Makan Bersama

    ReplyDelete
  4. @abah: jadi maknanya abah ni jenis yang suka memberikan komitmen...umo muda tu berapa? hehe

    ReplyDelete
  5. soal kahwin ni bukan sehari dua... ia melibatkan kehidupan ke penghujung nyawa.. tu sebab lelaki ni lebih berfikiran panjang..

    soal nak kawin cepat atau lambat ianya dari komitmen persediaan seorang lelaki itu.. ehehe

    ReplyDelete
  6. Kancil menyokong pada kenyataan Gen2Merah...walaupun Kancil kahwin pada usia 25 tahun...

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1