Best bihun kari ikan salmon

Pernah dibuat orang ke? Ape nak kira, dah nak masak tengah hari yang gempak-gempak, siapa je yang ada kat umah sekarang. Naim je. Bukan Naim tahu banyak makan pun. Jadi, memeras otak sambil blogwalking tadi, teringat makan mee kari ketam yang best di Seksyen 7. Pernah makan tak? best, teringat je terus terasa nak buat.

Tapi tengok stok dalam peti sejuk ni, tak ada lak bahan yang sesuai. Ikan salmon lak ada lah seketul bahagian isi.. Ape lagi, hentam aje la. Potong sikit isi ikan tu terus ceng ceng ceng...Kita yang nak makan, tak kisah la mee kari ketam jadi bihun kari salmon. haha, sebabnya mee pun tak de (sedih tul).

Jadi, hasilnya....ta da.... tak nampak menarik sangat sebab tak ada hiasan kan?  Bihun pun tak nampak. Tapi rasanya ok la, walaupun tak leh banding rasa mee ketam seksyen 7 tu.. maklum la chef tak bertauliah yang masak..

Comments

  1. Sedap tu! Salmon mmg ngam klu digulai kari!

    ReplyDelete
  2. sedap la jugak, makan ape yang ada, perabis stok...hehe..

    ReplyDelete
  3. tak penah rasa ikan salmon...sob3..sedap ea kak?? T__T

    *master chef! xpenah miss tengok..hehe

    ReplyDelete
  4. @ca : seronok akak buka blog pg2 ni...tgk byk jg entry akak yang ca baca n bg komen.. thanks ye.. ikan ni bg akak yg jrg2 jg makan (hehe), sedap kalau bakar, mmg terasa manis isi dia, cicah lak dgn kicap..

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1