Cara sepatutnya menaikkan bendera

Selama ni saya ingatkan cara menaikkan semua bendera ialah mesti dinaikkan ikut iringan lagu. Rupanya, salah macam tu. Mengikut PPP Petaling Perdana, Pn Azlina, hanya bendera Malaysia perlu dinaikkan semasa dinyanyikan lagu Negaraku. Sementara itu, bendera lain, bendera negeri dan jika ada bendera sekolah, contohnya, kedua-dua bendera tersebut perlu dinaikkan terlebih awal dan dibiarkan berkibar di atas seolah menunggu kedatangan bendera Malaysia. 


Setelah dinyanyikan lagu Negaraku, maka diteruskan dengan lagu negeri dan akhirnya diikuti dengan dendangan lagu sekolah pula, tanpa ada lagi proses menaikkan bendera berkenaan.


P/s : Tak nak mengambil tahu pasti tak bertambah pengetahuan dan berterusan amalkan apa yang kita tak tahu. 

Comments

  1. Aww sweet memory..... teringat zmn2 persekolahan masa tgh glamer2 jd pengawas.. kekeke.
    Satu benda yg paling menggusarkan masa ditugaskan menaikkan bendera, nt lagu dah abis... bendera masih lg kat tgh2 blom naik habis. OIC ada cara rupanya ye.

    ReplyDelete
  2. ada cara erk.ingt lupa dah. time zaman sekolah dulu je sokmo nyanyi hihihi

    ReplyDelete
  3. hihi..tringat zmn2 sek rendah dlu2,bila nyanyi je tali bendera ditarik slow2 seiring lagu utk smpai keats..sekali tersangkut sparuh tiang xnaik2,menyanyi pun sambil gelak la!!

    ReplyDelete
  4. La ye ke? OKje pun baru tahu hehe....
    Ingatnya sama je ngan bendera Malaysia...sambil nyanyi sambil naikkan bendera. Tak rupanya yeh.....
    Agaknya apa simboliknya yeh AN cara cenggitu.... Ada yang nak kena hempuk dengan cikgu sekolah ni hehe.....tau tanya jer, cari tak mau...

    ReplyDelete
  5. A ah.. mmg xpnh tau.. trimbas zaman perhimpunan mingguan kt sek dulu2
    Time lagu.negaraku tu... naik skali dgn bndera

    ReplyDelete
  6. Ya ke? Sampai dah tamat sekolah pun tak tahu :) Nasib baik ada cikgu prihatin berkongsi maklumat. Kalau saja-saja nak suruh cari info, memang MALAS. Baca gosip naklah :)

    ReplyDelete
  7. akak pun baru tahu ni..hehehe tq share ye

    ReplyDelete
  8. ohh.. baru tau ni.. dulu xamik kesah pun.. akak jln2 kt perbadanan eh.. nina xsempat lg masuk masjid besi

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1