Ni yang tak gemar makan di kedai mamak!

Kononnya Papa Naim nak pergi makan tossei atau capati. Saya ikutkan je. Tapi, akhirnya dia pesan mee goreng dan saya pula pesan roti nan. Bab makan tu satu hal. Ikutkan saya, makan tosei, capati atau roti nan ni boleh je, sedap je kalau kena tempatnya..

Yang buat saya tak gemar makan di kedai mamak ni adalah KENAPA, WHY pekerja di kedai mamak ni suka usik, cubit dan pegang pegang anak-anak saya? Naik hangin jadinya..tangan diorang tu bersih sangat ke nak pegang dan cubit pipi anak saya yang comel ni?

Papa Naim senyum, gelak aje. Katanya, biasalah tu, orang geram tengok budak yang tembam. " tak ingat masa Naim kecil dulu? Asyik kena usik je kalau kita makan di kedai mamak di Taman Tun Aminah tu?" amboi, senang je jawabkan...Bininya ni dah tak larat buat muka garang dah, tetap juga pekerja kedai mamak ni datang cubit dan sentuh tangan, pipi Naim dan Nazif. Nazif lagilah banyak kali. Ai, geram betullah...



Ni, ha, si budak yang berkali kali kena cubit pipi dan kena sentuh tangannya kalau ke kedai mamak. Yang buat saya terkejut semalam ialah, masa saya pergi cuci tangan Nazif di sinki, bila saya berpaling untuk nak balik ke meja makan kami tu, sorang pekerja ni ada betul di belakang saya, jaraknya mungkin semeter je. Dia senyum senyum tengok Nazif, ai, terkejut betul....

Kalau akak saya baca ni mahunya orang tu bagi saya ceramah.. hihi.. semoga dia tak bacalah... nak buat cemana kak ooi.. kalau makan di kedai lain, jarang budak budak ni kena usik, cuma tegur biasa, sikit sikit adalah, tapi kalau datang je ke kedai mamak, inilah risiko yang kena hadapi. Tak faham betul, sejak Naim lagi, ni Nazif pula... Usik je lah anak orang lain, anak saya janganlah...

Comments

  1. Dah dia geram tengok pipi yg montel come tu AN hehe....Tak pe sediakan wet tissue kat kereta nanti lap ajelah hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Montel ye? Ai, terpaksa redha jea la nampaknya..bila montel ni besar tak adalah pengalaman macam ni lagi

      Delete
  2. AN..comel sangat tu sebab dia orang geram tu..acik belom pernah makan dikedai mamak..bila sebut ngan anak teringin nak makan dikedai mamak..digelakanya..apa mimpi mak katanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. Ni sebab acik pandai masak, tu yg tak penah makan di kedai mamak, kan? Kalau saya yg ala ala ni? Hihi

      Delete
  3. Salam..
    Mereka mmg penyayang kot. Syafiq ni x mo dgn org yg x kenal tp ngan mamak nak pulak dia bila org tu dukung. Boleh je dia x buat kerja duk dukung syafiq? Haha saya biarkan saja la. siap kiss orang tu lagi tu. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. Dulu saya biar juga diorang usik dan pernah juga ada yg amik, kononnnya bg saya makan tenang. Tapi lepas kena tegur dgn kakak saya, saya pun naik risau ttg kesannya..

      Delete
  4. semua org geram tgk si pipi tembam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si pipi bulat yang juga badan bulat... Kata sepupunya..

      Delete
  5. Jangan kata mamak kakak pun geram juga tengok. Kalau kakak mahu-mahu terus dukung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau akak yang nak dukung, xpe..saya lagi suka

      Delete
  6. mmg geram..hihi akak tak suka juga sbb mia pantang diusik..mood dia lari... bangla/mamak suka tarik dagu mia...

    anak nasiha mmg comel...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai mia macam tu.. Nazif ni lak sengih sengih..tu yg asyik kena kacau je..
      betul kan kak? Rasa tak senang bila anak kita dibuat macam tu.

      Delete
  7. mmg pun..kalau gi kedai mamak dia punya staf suka usik budak
    mgkin teringat anak dia kt kampung halaman kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak, tak terfikir lak saya macam ni ...ala siannya diaorang kalau macam tu..

      Delete
  8. bg saya ok jer sbb masa anak dara kedua saya kecik2 dulu lagilah, akak balik jer dari kerja, terus disambar org jiran sebelah - buruh indonesia sampailah ke malam baru hantar, sampai sekarang kami berkawan baik, 'ibu' sering bertanya khabar anak kesayangan dia jika kami terserempak kat mana..

    ylh anak2 dia kt kg, mgkn rindu kot..

    ReplyDelete
  9. Mama patut bangga lah...anak nya comel, sebab mak nya pun comel. kemana tumpah nya kuah....... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah, perasan kejan jadinya saya.... anyway, thanks

      Delete
  10. Mungkin diorang geram dengan kecomelan anak akak ni..

    Myra pun geram - geram nak dukung dan gomol2..heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha... kalau myra yg gomol akak relakan je... nah ambik nazif ni...

      Delete
  11. salam ain..hehe..mamak tu geram sangat kot tgk pipi naim dan nazif..huhhuh..tu je kot cr depa nak hiburkan ati yg penat kerja..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha....i'm willing to accept the fact....

      Delete
  12. Hihi... sama ngan adam masa kecik. Tembam kan comel. Mmg geram la org tengok.

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Cara daftar kad Touch N Go

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1