Jom jadi wanita paling bahagia

Kalaulah setiap hari pun hari Jumaat kan best? Memang dasar pemalas, kan? Saya lah tu.. Hari Jumaat menjelang, rasa seronok je sebab esok dan lusa akan cuti.. Tak kisahlah kalau hari Sabtu esok ni saya kena menghadiri pertandingan kawad kaki dan kena masuk mesyuarat PIBG. Yang penting dapat cuti daripada menghadap budak nakal. Ni mood lepas terselamat daripada naik gila disebabkan kelas terakhir yang macam hantu je penghuninya petang semalam..

Kebetulan tadi saya ternampak buku motivasi yang saya beli masa cuti hari tu...tak sempat baca semua lagi, tapi antara kata-kata menarik yang boleh dipetik daripada buku ini, saya tuliskan di sini.. jom kita manfaatkan bersama..

  • Keindahan hidup dapat dinikmati oleh orang beriman. Manakala akhirat jadi keutamaan bagi orang yang bertakwa. Mereka itulah yang paling bahagia..
  • Jadikanlah sesuatu yang merugikan menjadi sesuatu yang menguntungkan
  • Kata orang, hidup itu sememangnya sukar dan membuat wajah menjadi murung. Aku katakan teruslah tersenyum, biarlah mendung itu tetap di langit sahaja.
  • Bersabarlah menghadapi pahit maung hidup, kerana sabar itu akan mewariskan kebijaksanaan


Comments

  1. dha khatam dah buku ni hehe...byk buku belaiu yg best seller spt La Tahzan..

    ReplyDelete
  2. salam jumaat aisy...

    buku ni mmg bagus dapat memberi motivasi.

    ReplyDelete
  3. nice ja..mesti smgt kn lpas bca

    ReplyDelete
  4. Selamat Hari Jumaat awak!

    Sy dlm je panas tp kat lua msh sonyum kambeng. Hahahahah...biaselah kan? Mane2 je, ade je yg nak menyakitkan hati. Tapi, org lain boleh nmpk sape yg betul n sape yg tak. Walau mcm ne pun, semoga ceria selalu!

    ReplyDelete
  5. dr aidh abdullah ni sy ada baca buku motivasi bertajuk LA TAHZAN
    sesuai dibaca bila hati gundah gulana

    ReplyDelete
  6. Kakak I ada belikan I buku ni...
    memang best.

    ReplyDelete
  7. Selamat berhujung mingu, enjoy the book :D

    ReplyDelete
  8. Samalah macam OKje keje dulu-dulu....hehe...kalau hari Jumaat best betul!

    ReplyDelete
  9. bila nk jumaat nie.... gegege...
    rasanya bagi semua ibu2 yang bekerja hari jumaat le hari yang di nantikan hehehe..

    ReplyDelete
  10. jom jadi..kalau boleh selama-lamanya kan Asiy

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1