Kegemaran baru

Mempelbagaikan minuman kegemaran..
Sebelum ni saya kurang gemar minum kopi kerana merasakan kopi ni pahit.

bila difikirkan balik, atau mungkin juga saya jatuh hati dengan kopi ni setelah terpengaruh dengan rakan baik, Zilla, yang gemar minum kopi, kopi ni sebenarnya taklah pahit mana.

Pahit, manis dan aromanya menarik.
Kehidupan kita pun, tak semestinya nak kena sentiasa manis sahaja kan?
Boleh kena kencing manis atau diabetes nanti, bahaya juga..
Daripada kepahitan kita boleh belajar erti sebenar kehidupan..
Lagipun kita boleh tentukan tahap pahit, manis dan aroma yang kita nak...
perancangnya, pembancuhnya kita, kan?

ooo...sedapnya minum kopi panas.. jom

Comments

  1. saya pun peminat kopi. selalu p giant beli kopi pelbagai jenis.

    ReplyDelete
  2. kopi sedap mkn cicah biskut.. hihii

    *akak, mcm alisha, saya bg mkn rump[ai laut + dekat badan dia, masa ekzema teruk menyerang tu... lps mandi, saya sapu minyak kelapa dara dekat badan dia...

    bila badan dia dah ok, saya just continue dgn rumpai laut je.. tu pun sbb dia yg duk berkenan nak makan..

    ReplyDelete
  3. salam aisy...

    wah sedapnya dapat minum kopi,akak pun kadang2 minum juga kopi ni,sebab tergoda dgn aromanya yg sgt memikat hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aa..bagus kadang2 je...mama yg mengandung jangan minum kopi banyak tau.. Mmg pun tak tahan bila bau aromanya kan kak...

      Delete
  4. akak suka kopi,sama kopi o atau kopi segera dgn berbagai perisa tu..

    ReplyDelete
  5. sama la kita aisy.. suka sangat minum kopi. tapi tgh breastfeed ni kena ctrl nafsu le sikit... kalau tak hari-hari mau.. hehee

    ReplyDelete
  6. Kalau kena pd jenisnya mmg sedap.saya suka arabica dan espresso. Kapal api xmo arr x sedap. Lari jauh rada dia tu

    ReplyDelete
  7. Okje....boleh aje kopi ni....tapi tak suka yg pekat sangat....yg fair fair je...teringinlah pulak AN....

    ReplyDelete
  8. Fair tu cair.....hish....hp ni saja je tau suka sgt mengubah apa yg org tulis!
    Sori AN...

    ReplyDelete
  9. ermm sedappppp nie
    aroma dia .. perghh
    akak kalau kopi jenama apa pun x kesah ! ;)

    ReplyDelete
  10. Suka kopi. Suka sangat. Tapi skrg tak minum. Bersabar selagi boleh

    ReplyDelete
  11. wellcome to the club, kami kalau sari tak pekena kopi, mmg migrain.

    ReplyDelete
  12. fuh memang best...bila pi kedai pagi2 lepak time cuti pekena kopi memang best..nak nak pulak kopi serve dalam cawan klasik..memang rasa mcm zaman dulu ja..kak intan kalau minum kopi boleh tersenyum ja..leh cam tu? ehehhe....kak intan suka nescafe ka, kopi ka, segala adik beradik dia lah..ehehhe...pi kat old town mesti cr kopi sedap..p kedai mamak cr coffee gak..pahit2 sedapppp

    ReplyDelete
  13. minum kopi kala hujan mmg sedap...tapi kalau diajak minum kopi kala tgh hari panas...mmg xnak..hihih

    ReplyDelete
  14. Kakak sebenarnya suka bau kopi dan suka juga minum tapi yg tak suka perut kakak mesti sakit. Hairan kan... tapi itulah kadang curi-curi juga minum bila buatkan abang punya..

    ReplyDelete
  15. suka minum kopi tapi tak selalu minum. takut ketagih nnt. tgk dah jadi mcm mama jj lak. satu hari tak minum dah migrain..kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha CIk Nik, nak kopi 2-2 sechawannnn?? JJ bancuh ;)

      Delete
    2. amboi, ni macam blog kedai kopi ni...
      mai singgah saya tolong hidangkan kopi yg jj bancuh...

      Delete
  16. kopi o mesti kaw2, baru ada umppppppp..

    ReplyDelete
  17. Kopi panas cicah ngan roti sedapppp :)

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Cara daftar kad Touch N Go

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1