Mood

Saya ni bukan jenis orang yang akan iron baju untuk seminggu atau sebulan terus. Eh, sebenarnya pernah buat macam tu, tapi tak konsisten buat bila pernah pada hari kejadian,  saya rasa tak nak pula pakai baju yang dah sedia digosok tu. Jadi kebanyakan masa memang saya gosok baju pada pagi di mana ikut mood saya pada hari tu. Kalau hari sibuk tu, mulalah rasa kalut, kan? Baru terasa patut dah gosok baju awal-awal lagi.

Pernah juga nak pakai baju ikut warna aura kononnya. Tapi akhirnya pun pakai ikut suka hati je. Hari yang patut pakai warna pink, saya pakai warna hijau. Ikut suka hati katakan.

Untuk esok, disebabkan saya kena ke sekolah lain awal pagi, saya nak gosok baju sebelum tidur nanti. Dijangka mood elok kot untuk pagi esok. Sebabnya saya pilih nak gosok baju yang berwarna ceria untuk dipakai esok hari..

Kata-kata yang menggambarkan perasaan saya sekarang... hopefully so...

Comments

  1. betul...kadang2 tak tau nak pakai yg mana...warna apa..bila tiada mood..pakai tudung serba tak menjadi..

    ReplyDelete
  2. teringat lak zmn ank2 sek rendah dlu2..ummi depa ni la yg dok iron bj 2psg sorang utk 4org ank..mana nak sekolah agama lg..fuhhh!berpeluh...tp skrg sumer dah dewasa,dah iron sndiri dah..ummi lak rasa xde keja lak!!

    ReplyDelete
  3. lya lak..mmg dh oilih bju y nk pkai utk seminggu tu.. n mmg akn pakai..iron sekaligus seminggu tu..

    ReplyDelete
  4. acik biasa gosok 8 pasang..5 untuk pi kerja..3 untuk pi kelas mengaji malam..
    tapi selalu je..pagi2 lepas subuh boleh pulak gosok baju lain untuk dipakai

    ReplyDelete
  5. memang kalau pasal gosok baju ni masalah besar..bagi yang mengalami je yang tau..saya ni kalau nak keluar pun masalah nak gosok baju ni..heheheh..

    ReplyDelete
  6. akak pun akak iron baju pada hari akak akan pakai.tak boleh iron utk seminggu sbb takut taknak pakai juga baju yg dah di iron tu..hehehe

    ReplyDelete
  7. Okje pun sama AN.... suka ikut mood, mood boleh berubah dan dan tu, Okje rasa okje ni jenis flexible kot, tak pun jenis tak berdisiplin haha.....Tak bagus sebenarnya, anak anak akan meniru.

    ReplyDelete
  8. akak ni pun jenis main belasah je pakai apa yang ada depan mata
    tapi akak banyak koleksi jubah hitam..
    lepas ni nak cari color ceria sikit :)

    ReplyDelete
  9. Saya jarang gosok bj byk2. Sekali dua je buat gitu masa keje dulu

    ReplyDelete
  10. kan... I kan selalu komplen kat atakder baju takder suar nak pakai, bila geledeah almari berlambak jer ada... pastu terus rasa tak nak pakai. then mula la takder baju takder baju hahaha. tingat dulu mas sekolah memang kami iron baju untuk seminggu terus, termasuk baju mengajar arwah ayah.

    ReplyDelete
  11. Duk lat sini lega sbb tak perlu pakai baju yg kena iron, even uniform sekolah anak2..
    Tapi saya pun jenis lagu tu... nak pakai baru cari iron... tak cukup rajin nak iron byk2 sekali gus... huhuhu
    Insya Allah, moga istiqamah dgn apa yg kita buat walau benda kecil...

    ReplyDelete
  12. Sejak sekolah, mak ajar suruh iron semua baju yang ada sekaligus. Alasannya, jimat masa dan jimat elektrik.

    Saya memang dah biasa begitu sejak kecil. Tapi.... Sejak ada aleesya, gosok baju setiap pagi. Malas memuncak! Ada masa, nak golek2 depan tv je

    ReplyDelete
  13. kira ok AN sempat juga iron baju..sy ni klu betul2 rajin je iron baju..klu keja pagi kalut dengan anak mmg tak iron la baju.carik mana yg tak kedut.hahaha..mujurlah kerja shift,seminggu dua tiga kali je pakai baju formal..duty malam sbtu ahad pakai je kasual

    ReplyDelete
  14. Saya memang tak iron baju untuk seminggu, sebulan mahupun untuk 12 bulan akan datang. Sejak sekolah asrama lagi saya iron baju pagi sebelum pergi sekolah. Sanggup bangun awal, demi nak gosok baju. Lepas tu sebelum pergi prep sebelah petang hari yang sama, saya gosok lagi supaya baju saya tak renyuk. Itu zaman dululah masa hidup single mingle. Sekarang ni dah ada family, saya gosok pakaian suami dan anak-anak seminggu sekali. Pakaian saya memang tiap pagi saya gosok, kalau rasa cam tak sempat je, malam saya gosoklah. Bab tudung saya ganas sikit. Kalau gosok awal tentu renyuk je memanjang. Lagipun tahun ni baju sekolah anak dah tinggal 3 pasang. So memang lepas tiga hari kena gosokkan. Might as well tetiap pagi saya gosok baju kerja dan baju Abang sekali. Lepas tu bila bil letrik naik, sayalah yang membebel-bebel tak ingat dunia sampailah HD pinpoint kat muka saya sendiri. So, redha ajelah ^__^

    ReplyDelete
  15. Macam2la Aisy ni.. Color baju pon ikut mood ye.. Saya pulak, sarung baju mana yg available aje.. Maklumla baju pon ada berapa lai aje.. Hehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Moga membantu orang yang ada masalah cap jari

Beli dengan foodpanda tapi makanan tak sampai?

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?